واکسن کرونا

استاد دانشگاه بولنت اجویت ترکیه گفت: سویه اُمیکرون در مقایسه با سویه دلتا میزان سرایت بیشتری دارد و تزریق دُز سوم واکسن ضروری است.

مصطفی نوری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین در توضیح سویه اُمیکرون اظهار کرد: واریانت جدید کرونا در مقایسه با سویه دلتا، قدرت سرایت بیشتری دارد به گونه‌ای که روز گذشته رکورد ابتلا با این سویه در جهان شکسته شد.

وی افزود: خوشبختانه تعداد موارد فوتی و بستری با سویه اُمیکرون به مراتب کمتر از سویه دلتا است و علائم آن با درد عضلانی و سرماخوردگی همراه است.

 استاد دانشگاه بولنت اجویت ترکیه با اشاره به اینکه کیت‌های تشخیصی انستیتوپاستور می‌تواند در شناسایی سویه اُمیکرون موثر باشد، گفت: روز گذشته ۱۲۲هزار نفر در بریتانیا به سویه اُمیکرون مبتلا شدند و ۱۳۷ نفر فوت شدند که نشان می‌دهد واکسن‌های موجود اثربخشی دارند اما تزریق دو دُز واکسن کفایت نمی‌کند و نیاز است که دُز سوم حتما تزریق شود.

وی افزود: از آنجا که ۸۰ درصد جامعه با واکسن‌های غیرفعال مانند سینوفارم، برکت و بهارات واکسینه شدند برای دُز سوم از واکسن‌هایی نظیر پاستوکووک، رازی یا اسپایکوژن استفاده کنند تا اثربخشی بیشتری داشته باشد.

نوری‌زاده واکسیناسیون کودکان را هم مهم دانست و توضیح داد: با توجه به بازگشایی مدارس ضرورت دارد که نسبت به واکسیناسیون کودکان ۷ تا ۱۲ سال اقدام شود. مطالعات وسیع در کشور آرژانتین و کوبا نشان می‌دهد واکسیناسیون کودکان با واکسن سینوفارم و سوبرانا کم عارضه است و امیدواریم هرچه سریع تر نسبت به واکسیناسیون کودکان در کشور اقدام شود؛ چراکه سویه اُمیکرون کودکان را بسیار درگیر می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =