دربی تهران

آیا حذف تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس تهران از لیگ قهرمانان آسیا حتمی می‌باشد؟

به گزارش ایراسین، صبح روز پنجشنبه دوم دی ماه 1400، خبری مبنی بر حذف احتمالی تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس تهران از لیگ قهرمانان آسیا روی خبرگزاری‌ها رفت چراکه کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران از کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای درخواست کرده تا نظر نهایی خود را درباره آخرین وضعیت حضور پرسپولیس و استقلال اعلام کند.

پیش از این از سوی کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال ۳ ماه فرصت داده شده بود تا موانع قانونی حضور در لیگ قهرمانان آسیا از جمله، مالکیت مشترک، بدهی‌های مالیاتی، بدهی اشخاص و … را برطرف کند.

چند روز پیش جلسه‌ای در این‌باره با حضور مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، مسئولان کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای و رئیس فدراسیون فوتبال برگزار و سپس اعلام شد که مشکلات این دو باشگاه برای حضور در آسیا برطرف شده است اما داریوش مصطفوی رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای اعلام نموده که خطر حذف از آسیا کماکان پرسپولیس و استقلال را تهدید می‌کند.

مجوز حرفه‌ای باشگاه پرسپولیس و استقلال تایید می‌شود؟

اکنون خبر می‌رسد کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای از این کمیته خواسته نظر نهایی خود را در این باره اعلام کند. در این نامه ۵ روز به این کمیته فرصت داده شده و گفته می‌شود این مهلت روز دوشنبه هفته آینده به پایان می‌رسد. اکنون امکان ثبت مدارک جدید وجود ندارد و در واقع کنفدراسیون فوتبال آسیا کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای را خطاب قرار داده تا نظر نهایی‌اش را اعلام کند.

در آخرین ساعات کاری روز گذشته، این نامه‌ها به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ارسال شده است و بر اساس آن و با توجه به شکایت‌های زیاد از این دو باشگاه و مشکلات مالی، بد حسابی‌ها و بدهکاران داخلی و خارجی زیاد و همچنین بدهی سنگین دو باشگاه به نظام مالیاتی، حکم عدم صلاحیت این دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل پیش‌رو صادر شده است.

البته برخی منابع داخلی در فدراسیون فوتبال و اعضای کمیته صدور مجوز حرفه‌ایی تاکید کرده‌اند که در نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا حذف قطعی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا مطرح نیست و این باشگاه‌ها تا ۲۸ دسامبر ( ۸ دی) فرصت دارند مدارک مربوط به ادعای صدور مجوز حرفه‌ای خود را به AFC ارائه کنند و پس از آن درباره حضور و یا عدم حضور در لیگ آینده قهرمانان آسیا تصمیم‌گیری خواهد شد. با این شرایط باید منتظر ماند سرنوشت پرسپولیس و استقلال برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۲ چه خواهد شد.  آنچه مشخص است اینکه گزارش کمیته استیناف باید طبق واقعیت موجود به AFC ارسال شود تا عواقب و پیامدهای نامطلوبی نداشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =