یکتا جمالی

یکتا جمالی گفت: در یکی دو سال آینده می‌توانیم شایستگی‌های خود را به جهان نشان دهیم.

به گزارش خبرنگار ایراسین، در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان که در تاشکند ازبکستان برگزار شد، یکتا جمالی دختر وزنه بردار ایرانی و اهل شهر سده لنجان در رقابت دسته ۸۷ کیلوگرم موفق شد رکورد ملی یک‌ضرب و دوضرب را، هر کدام شش کیلوگرم ارتقا دهد.

بانوی ملی‌پوش تیم ملی ایران در گفتگو با خبرنگار ایراسین پیرامون مسابقات وزنه‌برداری جهان به میزبانی تاشکند ازبکستان اظهار داشت: خیلی خوشحال هستم که در این رقابت ها شرکت کردم چراکه در کنار قهرمانان المپیک و جهان وزنه زدم و توانستم ۶ کیلوگرم در حرکت یک ضرب و۶ کیلوگرم در حرکت دو ضرب رکوردملی را ارتقاء دهم و در مجموع ۱۲ کیلوگرم رکورد خود را بهبود بخشیدم.

یکتا جمالی با اشاره به سطح مسابقات جهانی وزنه برداری بانوان گفت: با توجه به اینکه اکثر شرکت کنندگان در این رقابت ها از قهرمانان المپیک و جهان بودند، سطح مسابقات بسیار بالا بود و بنده به عنوان جوان‌ترین شرکت کننده در این آوردگاه توانستم به مقام نهم دست پیدا کنم.

بانوی ملی‌پوش شهر سده لنجان خاطر نشان کرد: برای حضور در مسابقات وزنه‌برداری جهان به میزبانی تاشکند، نزدیک به ۲ ماه تمرینات خوبی را در اردوهای تیم ملی پشت سر گذاشتیم که روزهای زوج ۲ نوبت و روزهای فرد نیز یک نوبت تمرین داشتیم.

بانوی ملی‌پوش تیم وزنه برداری ایران: سطح مسابقات جهانی بسیار بالا بود

وی به مسابقات بین المللی وزنه برداری پیش‌روی تیم ملی بانوان اشاره کرد و بیان داشت: مسابقات جهانی جوانان را در سال ۲۰۲۲ داریم که قرار است فروردین ماه سال ۱۴۰۱ در  کشور یونان برگزار شود و امیدواریم دختران ایرانی نیز آنجا افتخارآفرینی کنند.

یکتا جمالی ادامه داد: در مسابقات جهانی تاشکند، ۳ نفر در تیم ملی وزنه برداری آقایان ایران صاحب مدال شدند و ایران در مجموع نایب قهرمان جهان شد، همچنین عملکرد بانوان ایرانی در این رقابت ها مطلوب بود. تیم ملی بانوان ایران تنها ۳ سال است که تمرینات خود را آغاز کرده و در این مدت صاحب ۲ مدال جهانی در بخش نوجوانان و جوانان شده است.

بانوی ملی‌پوش تیم وزنه برداری ایران تصریح کرد: کسب عناوین دختران ایرانی در میادین جهانی اتفاقات بسیار مهمی را رقم زد که به رشد و توسعه وزنه برداری بانوان کمک بسزایی کرده است، در یکی دو سال آینده می‌توانیم شایستگی‌های خود را به جهان نشان دهیم و به جهانیان ثابت کنیم که دختران و بانوان ایرانی در مدت ۳ سال پیشرفت خوبی داشته‌اند.

وی در پایان گفت: از همه کسانی‌که برای من زحمت کشیده‌اند به ویژه پدر و مادرم، فدراسیون وزنه برداری، کادرفنی تیم ملی، هیات وزنه‌برداری استان اصفهان و شهرستان لنجان و اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان تشکر و قدردانی می‌کنم.   

گفتنی است یکتا جمالی نیز  در رقابت‌های قهرمانی‌ جوانان ۲۰۲۱ جهان در تاشکند در وزن ۸۷ کیلوگرم، سه مدال برنز کسب کرد و عناوین متعددی از جمله (تاریخ سازی دختر ایرانی) و (مدال تاریخی یکتا جمالی) را به خود اختصاص داد.

بانوی ملی‌پوش تیم وزنه برداری ایران: سطح مسابقات جهانی بسیار بالا بود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =