معدن

سید رضا عظیمی، مجری طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک از احیا و فعال سازی 392 معدن طی نه ماه امسال خبر داد. با این رقم، مجموع معادن احیا و فعال شده از ابتدای اجرای طرح به 791معدن رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، سید رضا عظیمی، مجری طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک اظهار کرد: معادن فعال شده امسال نتیجه اقدام کلینیکی بوده که از سال گذشته انجام شده است.

وی یادآور شد: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه جاری، بر روی 415 معدن اقدام کلینکی صورت گرفته که این مهم با همکاری کارگروه استانی طرح بوده که شامل مرتفع کردن موانع اداری، سرمایه گذاری، معارضان محلی و ... است.

عظیمی درباره اثر این طرح بر اشتغال گفت: در مدت مورد اشاره پتانسیل ایجاد 3104 شغل مستقیم ایجاد شده و همزمان بیش از بر 18هزار تن به ظرفیت تولید این معادن افزوده شده است.

مجری طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک اظهار کرد: در مدت 9 ماه سال جاری بیش از 7100 محدوده معدنی در 21 استان پایش شده اند.

عظیمی در بخش دیگری از سخنانش درباره عملکرد طرح از ابتدای اجرا (1398)، گفت: باتوجه به آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان­ها، 130 پروژه راهسازی و 49 پروژه برق رسانی به طرح احیا معرفی شده که پس از اجرای پروژه‌های مذکور توسط مجری طرح ایجاد زیربناهای معادن بزرگ و مناطق معدنی، 503 معدن فعال، توسعه و 421 معدن غیرفعال، احیاء خواهد شد که در مجموع 924 معدن فعال و غیرفعال از اجرای پروژه های زیرساخت منتفع می شوند.

عظیمی تاکید کرد: شناسایی، معرفی و حمایت از ایجاد و توسعه زیرساخت­ها یکی از روش­های مهم در احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس است.

وی ادامه داد: انعقاد 37 تفاهم نامه سرمایه گذاری، علمی، پژوهشی و دانش بنیان، معرفی 124 پروژه به صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی برای اخذ تسهیلات (که 50 طرح در حال پیگیری و صدور بیمه نامه هستند)، حمایت و کوچینگ (Coaching) مجموعه های دانش بنیان و جهت دهی به بیش از 9 استارتاپ و پلتفرم معدنی نیز از مجموعه اقدامات انجام شده در طرح احیا بوده است.

ایجاد فرصت اشتغال مستقیم 13400 نفری

عظیمی درباره وضعیت کلی اجرای طرح فوق گفت: احیا و فعال سازی 791 معدن، ایجاد پتانسیل 13400 نفر شغل مستقیم و افزایش بیش از 29 میلیون تن تولید سالانه، به عنوان نمای کلی طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس برای حوزه معدن و صنایع معدنی کشور بوده است.

به گفته وی، مهمترین نکته، دیده شدن و رصد این معادن و حمایت مستمر آنها در قالب پایش مستمر برای آینده و توسعه آنها به لحاظ فنی، کیفی و کمی در سازمان های مرتبط با بخش معدن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =