وزنه برداری

مراسم استقبال از وزنه برداران افتخارآفرین لنجانی در مسابقات جهانی با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایراسین، مراسم استقبال از رسول معتمدی و یکتا جمالی وزنه برداران افتخارآفرین لنجانی به همراه حمید محمدی مربی اصفهانی تیم ملی وزنه‌برداری ایران با حضور سید محمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، وحید رجبی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران، علی احسانی مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن، احسان بعیدی معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و دیگر مسئولین در خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

استقبال از وزنه برداران افتخارآفرین استان اصفهان در مسابقات جهانی

مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و پس از آن گروه رزم‌نوازان سپاه صاحب الزمان (عج) به اجرای برنامه پرداختند.

اشاعه فرهنگ، روحیه پهلوانی و جوانمردی را مدنظر داشته باشیم

سید محمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان اولین سخنران بود که در این مراسم اظهار داشت: رسول معتمدی و یکتا جمالی به همراه حمید محمدی توانستند در مسابقات جهانی وزنه برداری برای میهن عزیزمان افتخارآفرینی کردند که جای تبریک به جامعه ورزش و جوانان استان اصفهان دارد.

وی ادامه داد: امیدوارم با توجه به برنامه‌هایی که در حوزه فرهنگی و ورزشی انجام می‌شود بتوانیم با پیوست‌های فرهنگی که صورت می‌پذیرد اشاعه فرهنگ، روحیه پهلوانی و جوانمردی را مدنظر داشته باشیم و در راستای حضور در کنار قهرمانان و پهلوانان باز هم شاهد افتخارآفرینی این عزیزان در میادین بین المللی به ویژه المپیک بود.

سید محمد طباطبایی با اشاره به مکان استقبال از افتخارآفرینان گفت: گلستان شهدای اصفهان این روزها شاهد حضور قهرمانان افتخارآفرین است، ورزش استان اصفهان در حال شکوفایی و بالنده‌گی است که  به مسیر و حرکت قهرمانی خود ادامه می‌دهد، خوشحال هستیم که این قهرمانی‌ها با پیوست فرهنگی انجام می‌شود.

استقبال از وزنه برداران افتخارآفرین استان اصفهان در مسابقات جهانی

به طور حتم از یکتا جمالی و رسول معتمدی زیاد خواهیم شنید

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان افزود: جای خوشحالی دارد پس از چهار دهه که از انقلاب اسلامی ایران گذشته، رسول معتمدی پهلوان عزیزمان بر روی سکوی قهرمانی ایستادگی کرد تا نوای سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران طنین انداز شود و از سکو پایین نیامد تا این اقدام فرهنگی و بزرگ انجام شود. درود به شرف ورزشکارانی که برای طنین انداز شدن سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران و به اهتزاز درآمدن پرچم کشورمان در میادین بین المللی ایستادگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم مسیر قهرمانی و مسیر فرهنگی که پیش‌روی استان اصفهان است ادامه دار باشد، افزود: درود به مردان و زنانی که دست در دست هم برای اعتلای نام میهن اسلامی افتخارآفرینی می‌کنند، مطمئنا باز هم در این مکان مقدس شاهد افتخارآفرینی و حضور قهرمانان خواهیم بود تا یاد و خاطره شهدای گرانقدر زنده بماند.

سید محمد طباطبایی خاطر نشان کرد: به طور حتم از یکتا جمالی و رسول معتمدی دو قهرمان ارزنده کشورمان زیاد خواهیم شنید، چراکه دو جوانی هستند که با توکل به خدا و ائمه اطهار و با تلاش و کوشش مستمری که انجام می‌دهند می‌توانند برای میهن اسلامی باز هم افتخارآفرینی کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان تاکید کرد: مطمئنا قطار در حال حرکت ورزش استان اصفهان از حرکت باز نخواهد ایستاد، چراکه مردان و زنان غیرتمندی در حوزه ورزش و فرهنگ فعالیت می‌کنند که هدف غایی آنها بحث اعتلای نام میهن اسلامی است.

وی در پایان گفت: خدا را شاکر هستیم که استان اصفهان در راستای کسب عزت و اقتدار ملی ساعی و کوشا است، همانگونه که این استان در حوزهای مختلف همچون دفاع مقدس، فرهنگی، علم، فن آوری و ... پیش‌رو است، در حوزه ورزش نیز توانسته در میادین بین المللی برای مهین اسلامی نقش خود را به خوبی ایفا کند.

استقبال از وزنه برداران افتخارآفرین استان اصفهان در مسابقات جهانی

میانگین تیم ملی وزنه‌برداری ایران ۲۳ سال بود

حمید محمدی رئیس هیات وزنه برداری استان اصفهان و مربی تیم ملی ایران نیز گفت: در تیم ملی اعزامی به مسابقات جهانی تاشکند تیم جوانی راهی مسابقات شد و میانگین تیم ملی ایران ۲۳ سال بود، این نوید خوبی برای نسل آینده وزنه برداری است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به دیدگاه فنی که وجود داشت و ارنجی که از نظر تکنیکی لحاظ شده بود تمام ورزشکارانی که روی آنها برای کسب مدال حساب باز شده بود، صاحب مدال شدند، دیدگاه کادر فنی تیم ملی روی رسول معتمدی کسب مدال طلا بود که خوشبختانه این اتفاق رخ داد.

حمید محمدی با اشاره به قهرمانی رسول معتمدی در جهان گفت: رسول معتمدی پس از کسب مدال طلای مسابقات آسیایی، صاحب مدال طلا شدن در مسابقات جهانی سخت بود و خوشبختانه رسول معتمدی استحقاق آن را داشت و آن‌ را تصاحب کرد.

رئیس هیات وزنه برداری استان اصفهان افزود: قطعا رسول معتمدی برای حضوری قدرتمند در مسابقات آسیایی روزهای سختی را پیش‌روی خواهد داشت و باید از نظر فنی، روحی و روانی وی آماده شود چراکه با توجه به میزبانی کشور چین در بازی‌های آسیایی کار رسول معتمدی و دیگر ملی پوشان برای کسب مدال سخت خواهد شد.

استقبال از وزنه برداران افتخارآفرین استان اصفهان در مسابقات جهانی

مربی تیم ملی وزنه برداری ایران در پایان اظهار داشت: امیدوارم اتفاقات خوبی برای ملی‌پوشان به ویژه ورزشکاران اصفهانی اعم از رسول معتمدی، سهراب مرادی، علیرضا معینی و یکتا جمالی رخ دهد و این نوید است که ورزشکاران استان اصفهان در کاروان اعزامی به گوانگژو درخشش خوبی در رشته وزنه برداری داشته باشند.

گفتنی است در مسابقات جهانی رسول معتمدی وزنه بردار شهرستان لنجان با رکورد ۱۷۷ یک ضرب، ۲۲۰ دوضرب و مجموع ۳۹۷ کیلوگرم قهرمان شد و طلای دوضرب و مجموع و نقره یک ضرب را گرفت و یکتا جمالی دختر وزنه بردار ایرانی و اهل شهر سده لنجان در رقابت دسته ۸۷ کیلوگرم موفق شد رکورد ملی یک‌ضرب و دوضرب را هر کدام شش کیلوگرم ارتقا دهد. وی رکورد مجموع را نیز ۱۲ کیلو افزایش داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =