مهدی طغیانی

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان در صحن علنی مجلس در حال بررسی است و امیدواریم تا پایان سال مطالبات فرهنگیان بازنشسته پرداخت شود.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان در صحن علنی مجلس در حال بررسی است و بخشی از آن بررسی و تصویب شد. امروز هم به طرح رتبه‌بندی در مجلس خواهیم پرداخت.

وی افزود: با توجه به کسری شدید بودجه دولت بخشی از مطالبات فرهنگیان بازنشسته پرداخت نشده است که امسال بخش زیادی از آن پرداخت می شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم تصریح کرد: هنوز هم بخشی از بودجه که وابسته به فروش سهم اموال و دارایی‌هاست، تامین نشده است اما قول داده اند که تا پایان سال مطالبات فرهنگیان پرداخت شود.

گفتنی است، پس از اجرای طرح رتبه بندی معلمان، باید یک معلم ۸۰ درصد حداقل حقوق مربی پایه یک دانشگاه را دریافت کند. معلمان براساس شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه ای، تجربیات و عملکرد رقابتی خود در رتبه های پنج گانه به ترتیب آموزش معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم رتبه بندی می شوند و پس از ارزیابی های تخصصی و شایستگی حقوق معلمان بر اساس این ۵ رتبه مشخص می شود. ارتقا کیفیت آموزشی از نتایج اجرای رتبه بندی معلمان است و با توجه به اینکه انجام این کار پس از سالها در دستور کار قرار گرفته، لذا معلمان نباید نگران اجرای این قانون باشند. دولت ملکف است  همه امتیازات لازم را در این قانون به معلمان اختصاص دهد و هرگونه افزایش حقوق ناشی از اجرای این قانون باید به عنوان تفاوت تطبیق در احکام کارگزینی معلمان در نظر گرفته شود.فصل دهم قانون خدمات کشوری در سند تحول آموزش و پرورش درست اجرا نشده، در حالی که رتبه‌ بندی یک فوق‌العاده شغلی است که هر معلم برای قرار گرفتن در این طرح باید یک سری شاخص‌ها و شایستگی‌ها را داشته باشد تا بتواند از این مزیت برخوردار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =