ناصحی

معاون وزیر بهداشت و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در سفر به اصفهان با بیان این که زوجین نابارور می‌توانند از خدمات بیمه سلامت بهره مند شوند، گفت: از ابتدای دی ماه هیچ نسخه کاغذی پذیرفته نمی شود و تمام پرداختها منوط به الکترونیکی شدن اسناد پزشکی است و بیمه ها جز اسناد الکترونیکی اجازه پرداخت به هیچ فرد، موسسه و بیمارستانی را نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدمهدی ناصحی معاون وزیر بهداشت و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت امروز(۱۷ آذرماه) در نشست خبری خود در اصفهان اظهار کرد: از ابتدای دی ماه سازمان‌های بیمه‌گر اجازه ندارند غیر از نسخ الکترونیک مبالغی به مراکز ارائه دهنده خدمت پرداخت کنند. از شهروندان درخواست می کنیم نسبت به این مهم اقدام کنند تا در ارائه و گرفتن خدمت دچار مشکل نشوند.

وی افزود: از ابتدای دی ماه هیچ نسخه کاغذی پذیرفته نمی شود و تمام پرداختها منوط به الکترونیکی شدن اسناد پزشکی است و بیمه ها جز اسناد الکترونیکی اجازه پرداخت به هیچ فرد، موسسه و بیمارستانی را نخواهند داشت.

ناصحی به مزیت‌های نسخه‌های الکترونیکی اشاره ای کرد و گفت: علاوه بر شفافیت و اطلاعات درباره منابع و مصارف و هزینه‌ها می توان مدیریت منابع با این روش فراهم خواهد شد و دسترسی کافی به اطلاعات مناسب در سطح کشور در حوزه سلامت خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: توسعه نسخه الکترونیکی که ضابطه قانونی هم دارد درصدد است تا بازار دارو ساماندهی شود و با شفاف سازی از خطاهای دارویی با رسیدگی آنلاین کاهش می یابد و خدمت‌گیرندگان هم خدمات بیشتری را دریافت خواهند کرد.

ضرورت هوشمندسازی بیمه سلامت

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: هرکشوری برای ساماندهی نظام سلامت ناگزیر به هوشمندسازی منابع است و نتایج آن در کشورهای توسعه یافته مشهود است ونیاز است در کشور ما که دسترسی به منابع سلامت محدود است هم اجرایی شود.

وی اضافه کرد: ایران در زمینه مصرف دارویکی از پرمصرف ترین در جهان است و با نسخه الکترونیک می توان به ساماندهی و نظام مند شدن دارو در کشور دست یافت و در نهایت نفع آن را مردم خواهند برد.

معلولان و حاشیه نشینان شهری می توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند

ناصحی گفت: با تفاهم نامه ای که با سازمان بهزیستی کشور انجام شد مقرر شد یک میلیون و ۵۰ هزار فرد دارای معلولیت تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند و از ۳۴۵ مرکز توانبخشی بهره بگیرند.

وی با اشاره به چالش های پیش رو در بیمه سلامت بیان کرد: عمده چالشهای بیمه سلامت عدم تخصیص منابع کافی برای پوشش مناسب بیمه شدگان تحت پوشش است. از نظر وسعت پوشش به نسبت جمعیت بیمه سلامت بزرگترین بیمه کشور است و از عشایر تا کارمندان دولت و خانواده های معظم شهدا، کمیته امداد و معلولان را دربرمی گیرد اما مبالغ سالانه که به صورت سرانه تخصیص داده می شود کفاف نیاز را نمی دهد.

معاون وزیر بهداشت و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه دوسوم جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت نمی توانند از خدمات بخش خصوصی بهره مند شوند، گفت: اگر منابع کافی تخصیص یابد می توان نظام ارجاع و پزشک خانواده را توسعه داد و همچنین خدمات بهتری دراختیار بیماران صعب العلاج قرار داد.

وی با تاکید بر اصل مراقبت و پیشگیری گفت: بیمه سلامت با تاکید بر دو بیماری فشارخون و دیابت درصدد است تا پیشگیری را در اولویت قرار دهد تا از هزینه های هنگفت نظام ارجاعی پیشگیری کند.

ناصحی تاکید کرد: متاسفانه منابع سلامت درکشور ساماندهی نشده است و نمی دانیم کدام منبع کجا هزینه شده است. نکته مهم دیگر این است که منابع در حوزه سلامت پراکنده است ونیاز به بازنگری در راستای تجمیع منابع سلامت در بیمه و منابع است تا منابع در مسیر صحیح خود هزینه شوند.

وی افزود: بیمه سلامت پوشش بیمه ای بیماران خاص و صعب‌العلاج را در دستور کار دارد و امیدواریم با درخواست یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان مازاد برای بیماران سرطانی خدمت دریافت شود.

معاون وزیر بهداشت و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: پیشرفت بیمه سلامت در نسخه الکترونیک در۲۲ استان کشور بیش از ۸۰ درصد است. بیمه سلامت تمام افرادی که فاقد بیمه هستند را بیمه رایگان خواهد کرد چراکه حق هر ایرانی برخورداری از بیمه سلامت است.

زوجین نابارور و مادران باردار تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند

وی افزود: بیمه سلامت با پوشش ۴۲ میلیون نفر در سطح کشور جامع ترین بیمه کشور است و هر فردی می تواند تحت پوشش صندوق بیمه همگانی قرار گیرد و درهمین راستا درصدد هستیم به کمک ارگانها و دستگاه ها افراد حاشیه نشین شناسایی شوند و تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.

ناصحی با اشاره به اینکه ۱۳میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کشور به صورت بالقوه تحت پوشش صندوق بیمه همگانی هستند، گفت: افراد با عضویت در این صندوق می توانند از خدمات پزشک خانواده و نظام ارجاع بهره مند شوند و حتی بخشی از خدمات از طریق بخش خصوصی فراهم می شود.

وی گفت: بیمه سلامت تا هفتم آذرماه بالغ بر ۱۵۸ میلیارد تومان را برای توانمندسازی افراد دارای معلولیت و بهره مندی از خدمات توانبخشی هزینه کرده است.

معاون وزیر بهداشت و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: با مصوبه مجلس زوجین نابارور می توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان از خدمات بیمه سلامت بهره مند شوند و همچنین مادران باردار ونوزادانشان هم می توانند مشمول این بیمه شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =