ویترین طلافروشی

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در کوتاه مدت با توجه به شرایط موجود و متغیرهای پیش رو از جمله مبهم بودن آینده مذاکرات احیای برجام، فعلاً پیش‌بینی برای قیمت طلا و سکه دشوار است.

محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره وضعیت بازار طلا اظهار کرد: در کوتاه مدت با توجه به شرایط موجود و متغیرهای پیش رو از جمله مبهم بودن آینده مذاکرات احیای برجام، فعلاً پیش‌بینی برای قیمت طلا و سکه دشوار است.

وی افزود: در حال حاضر هم با توجه به شرایط موجود و افت قیمت ارز، قیمت طلا و سکه با تعدیل مواجه شده است. به علاوه می‌توان گفت به دلیل عدم نوسانات شدید قیمت انس جهانی طلا، شاهد یک ثبات قیمتی در بازار هستیم. پیش‌بینی می‌شود وضعیت بازار طی روزهای آینده هم همین‌طور باشد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در گذشته پیش‌بینی شده بود قیمت انس طلا تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۲۰۰۰ دلار خواهد برسد اما افزایش قیمت نفت از یک سو و تأثیر رمزارزها بر بازارهای مالی در سال ۲۰۲۱ از سوی دیگر بر بازار طلا تأثیر منفی گذاشته است. قبول ارزهای دیجیتال توسط بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات مالی باعث شده سرمایه‌ها به سمت این بازار روانه شود و به همین دلیل تقاضا برای طلا کاهش پیداکرده است. کاهش تقاضا هم باعث شده تا قیمت جهانی طلا نه تنها افزایش بلکه کاهش داشته باشد.

کشتی آرای درباره بازار داخلی نیز اظهار کرد: در بازار داخلی هم همین مسئله را به شکل دیگری شاهد هستیم. اگر قیمت‌ها را از فروردین امسال تاکنون مقایسه کنید، خواهید دید که قیمت طلا و سکه در یک محدوده نوسان کرده و افزایش قیمتی نداشتیم. حال از آنجا که افزایش قیمتی در این بخش وجود نداشته، تمایل به سرمایه‌گذاری در این بازار هم کاهش پیداکرده و به همین دلیل به ترتیب تقاضا و حباب سکه هم کاهش یافته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایجاد ثبات قیمتی در بازار طلا می‌تواند منجر به افزایش تقاضا در بخش جواهرات شود، گفت: خیر. برای این مسئله باید شرایط اقتصادی بهبود یابد. یکی از علل کاهش تقاضا در بخش زیورآلات مباحث اقتصادی و اجتماعی است. محدودیت‌های کرونایی باعث شده بسیاری از مراسمات مردم کاهش یابد. به علاوه از نظر اقتصادی به دلیل اینکه سطح درآمدها در کشور کاهش یافته و بخش طلا و جواهر نیز بخش لوکس خانواده‌ها محسوب می‌شود، فعلا افزایش تقاضایی نداریم و بنابراین بسیاری از واحدهای تولیدی ما هم با ظرفیت پایین‌تری کار می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =