نیروگاه خورشیدی

مدیر دفتر مدیریت مصرف توزیع برق استان اصفهان با اشاره به افتتاح ۴۰۰ نیروگاه ۵کیلوواتی خانگی گفت: امیدواریم تا دهه فجر، ۴۰۰نیروگاه دیگر در استان به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار ایراسین و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق استان اصفهان، در مراسمی با حضور معاون وزیر نیرو، رئیس سازمان بسیج سازندگی و دیگر فرماندهان سپاه صاحب الزمان و بسیج سازندگی، استاندار، رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهراصفهان و مدیران شرکت‌های توزیع برق استان و شهرستان اصفهان، ۵۵۸ پروژه در زمینه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، شامل ۴۰۰نیروگاه خورشیدی، ۳۹طرح اشتغالزا و ۱۱۹ پروژه رفع محرومیت افتتاح شد.

مهدی ثقفی، مدیر دفتر مدیریت مصرف توزیع برق استان اصفهان در این مراسم اظهار کرد: براساس مصوبه مجلس، قراربود صدهزار مگاوات انرژی خورشیدی توسط سازمان بسیج سازندگی بعنوان مجری طرح اجرا شود که به دلیل کمبود بودجه، به ۱۰هزار مگاوات در کل کشور کاهش یافت و سهمیه استان اصفهان شامل احداث ۸۰۰نیروگاه شد.

وی افزود: در دی ماه سال گذشته، بعد از ابلاغیه به بانک های عامل، برنامه ریزی برای احداث ۸۰۰ نیروگاه در استان پیگیری و اقدامات اجرایی از ابتدای سال جاری آغاز شد. چنانچه، امروز شاهد افتتاح ۴۰۰ نیروگاه ۵کیلوواتی خانگی هستیم و امیدواریم تا دهه فجر، ۴۰۰نیروگاه دیگر در استان به بهره برداری برسد.

مدیردفتر مدیریت مصرف توزیع برق استان اصفهان با صحبت از پیشرفت های خوبی که دراین پروژه ها در استان حاصل شده است، گفت: براساس مقایسه سازمان بسیج سازندگی با سایر استان ها، استان اصفهان در این زمینه پیشرو است و براین اساس، قول اعطای سهمیه هزار نیروگاه دیگر با درنظرگرفتن پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به اقشار محروم را داده اند.

ثقفی اظهار کرد: در ششمین کنفرانس انرژی های تجدید پذیر، شرکت توزیع برق استان اصفهان در بین ۴۰شرکت توزیع در کشور موفق به کسب رتبه نخست شده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۹، بالغ بر ۳ونیم مگاوات نیروگاه خورشیدی احداث کردیم و امسال نیز رتبه برتر را دراین زمینه کسب کردیم.

به گفته مدیر دفتر مدیریت مصرف توزیع برق استان اصفهان، باتوجه به۷۰ مگاوات ظرفیت کل نیروگاه های کشور، استان اصفهان با برخورداری از ۲۰درصد ظرفیت نیرگاهی، در جایگاه برتر قرار دارد.

تقفی ابراز امیدواری نمود که با فرهنگ سازی در زمینه توسعه انرژی های تجدیدپذیر، موفقیت بیشتری را دراین خصوص شاهد باشیم.

مدیر دفتر مدیریت مصرف توزیع برق استان اصفهان خاطرنشان کرد: متقاضیان نصب پنل های خورشیدی با ثبت درخواست خود، ظرف ۳روز مجوز دریافت می کنند و احداث پنل درطول یک هفته انجام می شود.

تامین درآمد پایدار خانوار با نصب پنل خورشیدی

رحمت الله حمامیان، قائم مقام مدیرعامل توزیع برق استان اصفهان در حاشیه افتتاح پروژه‌های نیروگاهی و توسعه انرژی‌های تجدید پذیر که در استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: امروز ۵۵۸ پروژه در نتیجه تعامل و تفاهمنامه های دوجانبه بین حوزه برق، بسیج سازندگی و سپاه صاحب الزمان (عج) در استان اصفهان افتتاح شد که در قالب نصب ۴۰۰نیروگاه ۵کیلوواتی در سقف مکان های تحت پوشش در مناطق محروم و کم برخوردار استان به بهره برداری رسید.

وی با صحبت از اهمیت جایگزینی انرژی های تجدیدپذیر که بویژه در برنامه دولت سیزدهم مطرح شده است، خاطرنشان کرد: این پروژه ها از سویی می تواند بلحاظ تامین هزینه های معیشتی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، مناطق محروم و بخش هایی از استان که متاثر از شرایط خشکسالی با مشکلات اقتصادی مواجه شده اند و همینطور بلحاط تولید انرژی های پاک در راستای اهداف کاهش آلاینده ها موثر باشد.

قائم مقام مدیرعامل توزیع برق استان اصفهان افزود: طبق قرارداد ۲۰ساله با شرکت توزیع برق استان، برق تولیدی حاصل از انرژی های خورشیدی از تولیدکنندگان خریداری وبصورت ماهانه یا دوماهه مبالغی به آنها پرداخت می‌شود. 

حمامیان گفت: تلاش ما براین است تا ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر را افزایش دهیم. زیرا بلحاظ اقتصادی و تامین درآمد پایدار برای خانواده های نیازمند، حائز اهمیت است. همچنین، باتوجه به شرایط خشکسالی برای مناطق محروم و آسیب دیده و افزایش راندمان تولید برق در استان، استقرار پنل های خورشیدی مورد استقبال قرار گرفته است.

بهره برداری از ۸۰۰ نیروگاه تا دهه فجر

در این مراسم، سیدعلیرضا متحملیان، مسئول بسیج شرکت توزیع برق استان اصفهان با گرامیداشت هفته بسیج و سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام راحل در سال ۱۳۵۸، افتتاح ۴۰۰ نیروگاه خورشیدی پشت بامی با ظرفیت تولید ۵کیلووات برای هر نیروگاه در مناطق محروم استان و خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را گامی موثر در استفاده از انرژی های تجدیدپذیر عنوان کرد.

متحملیان درباره نحوه تخصیص تسهیلات گفت: طبق توافق با بانک های عامل، به متقاضیان دارای مجوز نصب پنل خورشیدی، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات اختصاص می یابد که با آورده ۱۵ میلیونی خود، مجموعا با ۶۵ میلیون تومان می توانند در نصب پنل و تولید انرژی های تجدیدپذیر سرمایه گذاری کنند.

وی توضیح داد: به همت نیروی بسیج توزیع برق استان، دفتر مدیریت مصرف، بسیج سازندگی و سپاه صاحب الزمان(عج) اجرای ۵۵۸ پروژه در زمینه احداث نیروگاه های خورشیدی با فرصت های اشتغالزایی و رفع محرومیت با موفقیت اجرا شد.

مسئول بسیج شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: ۸۰۰ نیروگاه براساس سهمیه استان تعیین شده است که امروز شاهد افتتاح ۴۰۰نیروگاه در سطح استان هستیم و تا دهه فجر با تکمیل ۴۰۰ نیرگاه دیگر، ۸۰۰ نیروگاه به بهره برداری خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =