• ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
  • کد خبر: 20400
  • readingTime: ۱ دقیقه
سپاهان و هوادار تهران

تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا به مصاف شارجه امارات می رود.

به گزارش ایراسین، تیم‌های فوتبال پرسپولیس تهران و فولاد خوزستان قهرمان‌های لیگ و جام حذفی دو سهمیه مستقیم ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۲ هستند.

استقلال تهران و فولاد مبارکه سپاهان نیز باید در پلی آف حاضر شوند و بر این اساس آبی‌های ایران با "بنی یاس امارات" دیدار می‌کنند و طلایی پوشان ایرانی به دیدار "شارجه امارات" خواهند رفت. استقلال و فولاد مبارکه سپاهان میزبان تیم‌های اماراتی خواهند بود.

شاگردان محرم نویدکیا نیز برای صعود به دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا به نظر نمی‌رسد کار سختی در پیش داشته باشند. شارجه امارات که این فصل با ۵ برد، یک مساوی و ۴ باخت در رده پنجم لیگ این کشور قرار دارد، فصل گذشته با ۴۸ امتیاز، چهارم شد و راهی پلی‌آف شد. کایو، برنارد و لوازینیوی برزیلی و شکوروف ازبک از جمله مهم‌ترین بازیکنان این تیم هستند و کاسمین اولاریوی رومانیایی هدایت این تیم را در این فصل برعهده گرفته است.

این تیم فصل گذشته موفق شد همراه تراکتور ایران از گروه خود به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند اما پس از تساوی یک بر یک برابر دیگر نماینده امارات یعنی الوحده، در ضربات پنالتی شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد. این تیم در ۱۳ سال اخیر لیگ امارات، تنها یک بار موفق به قهرمانی در این رقابت‌ها شده که این اتفاق در فصل ۱۹-۲۰۱۸ رقم خورد.

پرسپولیس نیز در سید یک آسیا قرار گرفت. این در حالی است که هنوز حضور تیم‌های استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا قطعی نیست و کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال بررسی مجوز حرفه‌ای این تیم‌هاست.

همچنین نماینده‌های تاجیکستان، لبنان و کره شمالی در فصل ۲۰۲۲ لیگ قهرمانان حضور ندارند.

سیدبندی فصل ۲۰۲۲ لیگ قهرمانان آسیا:

گلدان ۱: السد قطر، الهلال عربستان، پرسپولیس ایران، الجزیره امارات، الدحیل قطر

گلدان ۲: الفیصلی اردن، فولاد ایران، شباب الاهلی امارات، الریان قطر، الشباب عربستان

گلدان ۳: پاختاکور ازبکستان، الوحدات اردن، بمبئی هند، آهال ترکمنستان، الجیش سوریه

گلدان ۴: نیروی هوایی عراق، برنده‌های پلی آف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =