مسابقات جام جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی

پنجمین دوره مسابقات جام جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به میزبانی شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایراسین، با توجه به اینکه قرار است پنجمین دوره مسابقات جام جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در دهه سوم دی‌ماه ۱۴۰۰ به میزبانی شهر اصفهان برگزار شود به همین منظور نشست خبری این رقابت‌ها با حضور محسن مهرعلیزاده رئیس فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، مهرعلی باران چشمه رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، سید محمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان و جلال زهرایی رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان اصفهان به میزبانی تالار اجتماعات سرای ورزشکاران صبح روز دوشنبه یکم آذرماه ۱۴۰۰، برگزار شد.

رشته ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی یک هنر اصیل ایرانی است

در ابتدا سید محمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت نابهنگام امیرحسین اکبری خبرنگار خبرگزاری ایرنا اظهار داشت: امیدواریم در سایه برنامه ریزی، همدلی  و وفاقی که در استان اصفهان وجود دارد، میزبان شایسته‌ای برای تیم‌ها و میهمان‌های شرکت‌کننده در پنجمین دوره مسابقات جام‌جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی باشیم.    

وی با بیان اینکه شهر اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی می باشد، گفت: رشته ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به عنوان یک هنر اصیل ایرانی محسوب می‌شود، امیدواریم که در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی بتوانیم شایستگی‌های استان را در میزبانی مسابقات جام‌جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به منصه ظهور برسانیم.

سید محمد طباطبایی افزود: بحث میزبانی و برگزاری رقابت‌های ملی و بین المللی ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای می تواند به ترویج و فرهنگ سازی این رشته کمک کند، امیدواریم در راستای اهداف و سیاست‌های فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، استان اصفهان بتواند نقش کلیدی خود را در راستای فرهنگ‌سازی و اعتلای این رشته ورزشی به خوبی ایفاء نماید.

مسابقات جام جهانی با حضور 10 تیم در اصفهان برگزار می‌شود

سطح رقابت‌های جام‌جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی از نظر فنی و تکنیکی بالا خواهد بود

محسن مهرعلیزاده رئیس فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی نیز گفت: در جهان ۸۶ کشور در رشته ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی فعالیت دارند و هر دو سال یکبار مسابقاتی تحت عنوان قهرمانی جهان را برگزار می کنیم. یکسال پس از این رقابت‌ها، جام جهانی این رشته را داریم.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا پنجمین دوره مسابقات جام‌جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به تعویق افتاد و اکنون ۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۰به مدت ۴ روز این رقابت‌ها با حضور منتخبین قاره‌ها (آمریکا، آسیا و اروپا) از کشورهای هندوستان، آذربایجان، بلاروس، اوگاندا، عراق، ایران، کوبا، کره‌جنوبی و یک تیم از اصفهان به میزبانی استان اصفهان برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی پیرامون رشته‌های مسابقات جام‌جهانی در اصفهان بیان داشت: این مسابقات براساس آخرین آئین‌نامه فنی فدراسیون بین المللی برگزار خواهد شد، مسابقات در دو بخش انجام می شود، رقابت‌های تیمی امتیازات خاص خودش را دارد و در بخش‌های سنگ، کباده، شنو، چرخ، میل‌بازی و میل‌سنگین ورزشکاران با هم به رقابت می‌پردازند. همچنین کشتی پهلوانی در ۵ وزن، از ۶۰ کیلوگرم به بالا انجام می‌شود و هر تیم متشکل از ۹ نفر است که شامل ۵ ورزشکار زورخانه‌ای، ۳ کشتی‌گیر و یک سرپرست خواهد بود.

وی با اشاره به سطح رقابت‌های جام‌جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: با توجه به اینکه در این مسابقات منتخبین قاره‌ها شرکت خواهند کرد، از نظر فنی و تکنیکی سطح مسابقات بالا خواهد بود و اعتقاد داریم استان اصفهان به دلیل قابلیت‌های فرهنگی، تاریخی و قدرت مدیریتی می‌تواند میزبانی خوبی را در این مسابقات داشته باشد.

مسابقات جام جهانی با حضور 10 تیم در اصفهان برگزار می‌شود

محسن مهرعلیزاده تصریح کرد: سعی خواهم کرد هرساله میزبانی یک دوره مسابقه بین المللی را به ایران واگذار نمایم تا این رقابت‌ها در استان‌های دیگر برگزار و ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ترویج پیدا کند.  

رئیس فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در پایان در خصوص زیرساخت‌های این رشته در کشور گفت: در ۱۵ سال گذشته در زمینه زیر ساخت‌ها کارهای خوبی انجام شده است و ایران فعال‌ترین کشور در این زمینه است؛ در دهه هشتاد وضعیت زورخانه‌ها به شکلی بود که در حال جمع شدن بود و هیچ زیر ساخت جدید ایجاد نمی شد اما در ۱۵سال گذشته وضعیت تغییر کزده و روند فزاینده در این زمینه کاملا مشهود است.

در ادامه مهرعلی باران چشمه رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: اصفهان همیشه از استان‌های خوش‌نام در میزبانی بوده، امیدوارم که میزبانی خوبی از پنجمین دوره مسابقات جام جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی داشته باشیم.  

وی خاطرنشان کرد: تا روزی که در ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی هستیم تلاش خواهیم کرد که این ورزش جزء رشته‌های جذاب و پربیننده باشد و در بهترین رتبه‌ها و جایگاه‌ها قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =