نفت

قیمت نفت در اولین روز معاملاتی هفته جاری به کمترین سطح خود در ۷ هفته گذشته رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین و به نقل از رویترز، قیمت نفت امروز به پایین‌ترین حد هفت هفته گذشته رسید، اما پس از اینکه ژاپن اعلام کرد ذخایر نفت خود را کاهش می‌دهد و همچنین با بدتر شدن وضعیت کووید-۱۹ در اروپا، نگرانی‌ها در مورد مازاد عرضه نفت و تقاضای ضعیف، افزایش یافت و قیمت نفت همچنان تحت فشار باقی ماند.

قیمت نفت برنت با ۱۴ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش به ۷۸.۷۵ دلار در هر بشکه رسید و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز (WTI) با ۴ سنت کاهش به ۷۵.۹۰ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت‌های نفت WTI و برنت در اوایل جلسه معاملاتی هفته جاری به پایین ترین حد خود از اول اکتبر رسید. این دو شاخص روز جمعه نیز ۳ درصد سقوط کردند.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، روز شنبه اعلام کرد که در اقدامی بی‌سابقه به دنبال درخواست ایالات متحده برای آزادسازی نفت، از ذخایر اضطراری خود برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت آماده است. توکیو در حال بررسی راه‌هایی برای دور زدن قانونی است که اجازه آزادسازی ذخایر نفت را تنها در مواقع کمبود عرضه یا بلایای طبیعی می‌دهد.

کاخ سفید روز جمعه، چند روز پس از گفتگوهای ایالات متحده با برخی از بزرگترین اقتصادهای جهان بر سر آزادسازی احتمالی نفت از ذخایر استراتژیک برای سرکوب قیمت های بالای انرژی، دوباره به گروه تولیدکنندگان اوپک فشار آورد تا عرضه جهانی کافی را حفظ کند.

تحلیلگران سیتی در یادداشتی به تاریخ ۱۹ نوامبر گفتند که مجموع انتشار SPR می تواند ۱۰۰ میلیون تا ۱۲۰ میلیون بشکه یا حتی بیشتر باشد. این شامل ۴۵ تا ۶۰ میلیون بشکه از ایالات متحده، حدود ۳۰ میلیون بشکه از چین، ۵ میلیون بشکه می شود. این بانک تخمین زد که از هند و هر کدام ۱۰ میلیون بشکه از ژاپن و کره جنوبی.

با افزایش موارد مبتلا به کووید-۱۹ و افزایش قرنطینه فشار بیشتری بر قیمت نفت ایجاد شد. آلمان روز جمعه هشدار داد که ممکن است نیاز به حرکت به سمت قرنطینه کامل داشته باشد.

کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که مدیران پول، معاملات آتی و اختیار معامله نفت خام آمریکا را در هفته منتهی به ۱۶ نوامبر کاهش دادند.

پس از آن که رسانه های دولتی عربستان سعودی در اوایل روز دوشنبه گزارش دادند که ائتلاف تحت رهبری عربستان در مبارزه با جنبش حوثی‌های تحت حمایت ایران در یمن اعلام کرده نشانه‌هایی از خطر قریب الوقوع برای کشتیرانی و تجارت جهانی در جنوب دریای سرخ را شناسایی کرده است، سرمایه گذاران همچنین تحولات خاورمیانه را دنبال می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =