مسعود عبد یزدان

سردبیر گروه خبری تحلیلی Planner در کنفرانس بین‌المللی Planex۲۰۲۱ با موضوع " بررسی صنعت فولاد و مواداولیه" اظهار کرد: شرکت‌های بزرگ سنگ‌آهنی در دنیا محدوده قیمتی ۸۰ تا ۱۰۰ دلار برای هر تن از سنگ‌آهن را رقمی منطقی اعلام کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مسعود عبد یزدان در کنفرانس بین‌المللی پلنکس ۲۰۲۱ که در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش در حال برگزاری است، با اشاره به آخرین تحلیل از وضعیت بازار جهانی و داخلی فولاد در ادامه افزود: از آنجا که قیمت تمام‌شده سنگ‌آهن برای این شرکت‌ها ۳۰ دلار است، قیمت یادشده برای تولیدکنندگان سود مناسبی خواهد داشت، اما در مقابل این رقم برای بهره‌برداران معادن کوچک سنگ‌آهن توجیه اقتصادی به همراه ندارد؛ در نهایت آن‌ها از گردونه تولید خارج می‌شوند و به این شکل سود بیشتری نصیب شرکت‌های بزرگ می‌شود.

عبد یزدان با بیان اینکه نگاهی به عوامل تأثیرگذار بر قیمت فولاد جهان، رسیدن قیمت سنگ‌آهن به محدوده ۵۰ دلار را بعید و دور از ذهن دانست و افزود: سال ۲۰۲۰ سال خوبی برای محصولات تخت فولادی بود و افزایش قیمت بسیار بیشتری نسبت به محصولات طویل داشت.

سردبیر گروه خبری تحلیلی Planner معتقد است تقاضای مناسب و قابل‌قبول، همچنین ساختار هزینه‌های کوره‌های قوس برای محصولات تخت، از عوامل تأثیرگذار در رشد قیمت این محصولات است.

گفتنی است، کنفرانس بین‌المللی  Planex۲۰۲۱ با حضور مدیران ارشد دولتی، فعالان و اساتید برجسته ایرانی و بین‌المللی، ۲۵ و ۲۶ آبان ۱۴۰۰ در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =