پلیس

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: امیدواریم به زودی در اصفهان شاهد راه اندازی پاسگاه پلیس راه کنار گذر شرق اصفهان و اجرایی کردن ایده راه اندازی اولین پاسگاه پلیس راه هوشمند در اصفهان باشیم.

به گزارش خبرنگار ایراسین؛ صبح روز سه‌شنبه(۲۵ آبان)، دومین جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات پلیس راهور و راه استان اصفهان با حضور استاندار اصفهان برگزار شد.  

سرهنگ اصغر زارع، رئیس پلیس‌راه استان اصفهان در این جلسه اظهار کرد: طول راه‌های استان اصفهان ۱۲ هزار و ۳۴۶ هزار کیلومتر است که درصد راه‌های استان اصفهان نسبت به کشور ۹ درصد می‌شود. از مجموع راه‌های استان اصفهان ۵۰۳ کیلومتر آزادراه، ۲ هزار و ۲۶۰ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۳۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۶۱ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار و ۳۱۶ کیلومتر راه اصلی و ۴ هزار و ۸۶۱ کیلومتر هم راه روستایی است.

وی افزود: با توجه به اینکه استان اصفهان چهارراه مواصلاتی در مرکز کشور است این استان بیشترین سهم آزادراه و بزرگراه را در کشور دارد. این درحالی است که درصد جمعیت استان اصفهان نسبت به کل کشور ۱۴ درصد است.

تصادفات پلیس‌راه استان اصفهان

سرهنگ زارع به تصادفات پلیس‌راه در ۷ماه گذشته اشاره‌ای کرد و گفت: تصادفات خسارتی در ۷ماه گذشته، ۹ هزار و ۸۸۹ مورد بوده است که ۲هزار و ۷۷۰ مورد تصادف جرحی با ۴ هزار و ۲۶۱ مورد مجروح به همراه بوده است و ۳۱۷ تصادف فوتی هم به ۳۸۰ جان‌باخته منجر شد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که در سال گذشته با توجه به اعمال محدودیت‌های تردد به علت کرونا ۷ هزار و ۶۹۱ تصادف خسارتی در استان داشتیم که از ۲ هزار و ۸۲۹ مورد جرحی در جاده‌های استان اصفهان، ۴ هزار و ۲۴۳مورد مجروح به همراه داشته و ۳۴۱ مورد تصادف فوتی منجر به جان‌باخته شدن ۴۱۱ نفر بوده است.

رئیس پلیس‌راه استان اصفهان گفت: مقایسه تعداد جان‌باختگان آمار پزشکی قانونی در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل برابر است.  میزان تصادفات جرحی و فوتی در غرب اصفهان با میزان ۳۵درصد بیشترین سهم را داشت و میزان این تصادفات در محورهای شمال و شرق با میزان ۲۳ درصد برابر است و کمترین میزان تصادفات در محور جنوبی استان اصفهان با ۱۹درصد بوده است.

وی با اشاره به محورها و مقاطع پر تصادف در ۷ماهه اخیر سال جاری اعلام کرد: محور دهق-علویجه با ۵ تصادف فوتی و ۹ جان‌باخته و محور عسگران-داران با ۴ تصادف فوتی و ۶ نفر جان‌باخته بیشترین تصادفات را در محور غرب استان اصفهان داشتند.

سرهنگ زارع تصریح کرد: اتوبان فرودگاه با ۳ تصادف فوتی و ۴ نفر جان‌باخته از بیشترین محورهای پر تصادف در شرق اصفهان بوده است و در جنوب اصفهان هم‌محور سمیرم-یاسوج با ۵ تصادف فوتی و ۹ جان‌باخته و محور مبارکه با ۴ تصادف فوتی و ۹ نفر جان‌باخته به ثبت رسید. آزادراه اصفهان-کاشا هم با ۵ تصادف فوتی و ۹ نفر جان‌باخته بیشترین میزان تصادفات در شمال اصفهان را داشته است.

https://media.irasin.ir/d/2021/11/16/4/26785.jpg

شناسایی ۶۷ نقطه پر تصادف برون‌شهری استان اصفهان

وی اشاره‌ای به ۶۷ نقطه پر تصادف برون‌شهری استان اصفهان کرد و افزود: ۲۹ نقطه حادثه‌خیز در استان اصفهان رفع عیوب شده است و متأسفانه ۶۶ درصد جان‌باختگان پلاک بومی اصفهان را داشتند.

رئیس پلیس‌راه استان اصفهان به آمار برخورد با تخلفات پلیس‌راه استان اصفهان گریزی زد و گفت: در سال جاری، ۸۰ هزار و ۳۹۱ مورد از تخلفات به علت نقص سیستم و ۷۱ هزار و ۸۲ مورد به علت استفاده از تلفن همراه حین رانندگی و ۲۹ هزار و ۱۳۵ مورد به علت انحراف و ۳۷ هزار و ۵۷ مورد به علت سبقت و ۲۹۰ هزار و ۶۶۴ مورد هم به علت سرعت غیرمجاز بوده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در سال گذشته، ۶۳ هزار و ۳۷۰ مورد از تخلفات به علت نقص سیستم بوده است که نسبت به امسال با رشد ۳۷درصدی همراه است و تخلف به علت استفاده از تلفن همراه ۴۴ هزار و ۹۴۸ مورد بوده است که با رشد ۵۸درصدی همراه است. عدم استفاده از کمربند نسبت به سال گذشته با رشد ۴۰ درصدی همراه شده و انحراف هم ۲۵ هزار و ۸۵۱ مورد است که رشد ۱۳ درصدی داشته است. تخلف سبقت هم در سال گذشته ۳۱هزار و ۹۸۶ مورد بوده است که با رشد ۱۶ درصدی همراه است و سرعت غیرمجاز هم افزایش ۱۷درصدی داشته است.

سرهنگ زارع با بیان اینکه میزان تردد و درصد تغییرات ۷ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است، اظهار کرد: میزان تردد در فروردین سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با رشد ۸۵ درصدی همراه بود و این افزایش تا ماه‌های مرداد ادامه داشت.

وی با اعلام اینکه بیشترین جان‌باختگان سوانح رانندگی در ۷ماهه اول سال جاری را رانندگان خودرو تشکیل می‌دهند، بیان کرد: سرنشینان خودرو با ۴۴ درصد و عابرین پیاده با ۶ درصد و رانندگان موتورسیکلت با ۳ درصد رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند که بیشترین میزان تصادفات در بزرگراه‌های استان اصفهان رخ داده است.

رئیس پلیس‌راه استان اصفهان افزود: ۷ درصد از جان‌باختگان سوانح رانندگی در شش ماه دوم سال گذشته مربوط به ناوگان عمومی حمل مسافر بوده است و ۶۰ درصد از جان‌باختگان را هم خودروهای شخصی تشکیل می‌دادند.

محورهای حادثه‌خیز و مستعد تصادفات

وی با اشاره به نقاط و مقاطع مستعد تصادفات در ۶ ماهه آخر سال گذشته تصریح کرد: محور مبارکه به طالخونچه، محور سمیرم به یاسوج، محور نیک‌آباد به حسن‌آباد و محور دهق به علویجه بیشترین نقاط حادثه‌خیز استان اصفهان است.

سرهنگ زارع با بیان اولویت‌های پیش رو در راستای ارتقا امنیت ترافیکی، اظهار کرد: کاهش تخطی از سرعت مطمئنه، کاهش معضل خستگی رانندگان، بهبود وضعیت استفاده از کمربند ایمنی، ساماندهی ناوگان عمومی سرویس‌های کارخانه‌ها و ارتقای ایمنی عابران پیاده بخشی از تلاش‌های پلیس‌راه استان اصفهان برای کاهش تصادفات بوده است.

راه‌اندازی پاسگاه پلیس‌راه کنارگذر شرق اصفهان

وی افزود: امیدواریم با راه‌اندازی پاسگاه پلیس‌راه کنارگذر شرق اصفهان و اجرایی کردن ایده راه‌اندازی اولین پاسگاه هوشمند راه هوشمند در کشور و تخصیص اعتبارات ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات با هماهنگی و نظر پلیس‌راه استان درراه‌های روستایی و اختصاص بخشی از اعتبارات این ماده از طریق اداره کل امور روستایی استانداری برای تهیه اقلام و تجهیزات ترافیکی اقدام شود.

رئیس پلیس‌راه استان اصفهان در دومین جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات درخواست کرد: تخصیص موقت ساختمان قدیمی اداره برق شهرستان جرقویه در سه‌راهی محمدآباد به پلیس‌راه اختصاص یابد و در نصب و راه‌اندازی دوربین‌های کنترل سرعت محور مبارکه-بروجن و آزادراه شهید حجازی تسریع شود. همچنین در احداث جاده‌های بزرگراهی سمیرم-یاسوج و مبارکه-بروجن و محور چادگان سرعت بخشیده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =