سد زاینده رود منابع آب

وزیر نیرو گفت: کشور در ۵۲ سال گذشته چنین خشکسالی را تجربه نکرده است، برخی از طرح‌های نیمه تمامی که موجب شده ورودی آب کاهش پیدا کند را سرعت خواهیم داد تا این مشکل برطرف شود و ورودی‌های استان اصفهان و استان‌های همجوار افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین و به نقل از ایمنا، علی اکبر محرابیان عصر امروز _ جمعه ۲۱ آبانماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت با توجه به مهم بودن موضوع آب در استان اصفهان برنامه‌ریزی‌های زیادی برای آن انجام داده است به همین علت به صورت حضوری به این استان آمدم تا از نزدیک مشکلات این استان به خصوص کشاورزان را پیگیری کنم.

وی افزود: امروز دیدارهای بسیاری خوبی در استان داشتیم، اغلب شهرها و شهرستان‌ها و مزارع را بازدید کردیم و مشکلات آنها را به صورت حضوری بررسی کردیم و جلسه‌ای با حضور نمایندگان کشاورزان برگزار خواهیم کرد تا برای این مشکلات تصمیماتی اتخاذ کنیم.

وزیر نیرو گفت: کشور در ۵۲ سال گذشته چنین خشکسالی را تجربه نکرده است و امیدواریم سال جاری پر از نعمت و رحمت‌های الهی باشد. در آبان‌ماه بارش‌های خوبی در سراسر کشور شاهد بودیم و امیدواریم در آذرماه و در زمستان شاهد بارش‌های بهتری باشیم.

محرابیان گفت: مشکلات کشاورزان به توزیع عادلانه آب بازمی‌گردد. متأسفانه در طول سالیان گذشته بارگزاری‌های زیادی در این حوضه شده است. مهم‌ترین تصمیم ما آن است که در برخی از محصولات بازتخصیص انجام دهیم همچنین قصد داریم از منابع آبی دیگر مانند پساب‌ها و آب‌های نامتعارف استفاده و منابع بیشتری برای مردم و کشاورزان آزاد کنیم.

وی افزود: برخی از طرح‌های نیمه تمامی که موجب شده ورودی آب کاهش پیدا کند را سرعت خواهیم داد تا این مشکل برطرف شود و ورودی‌های استان اصفهان و استان‌های همجوار افزایش پیدا کند.

وزیر نیرو ادامه داد: متأسفانه رکود اجرای پروژه‌ها به کشور صدمه زیادی وارد کرده است در طول سال‌های گذشته شاهد بودیم که بسیاری از این پروژه تا ۱۰ سال به طول انجامیده و این در حالی است که نیازهای مردم روز به روز در حال افزایش است.

وزیر نیرو گفت: امیدواریم در این جلسه تصمیمات خوبی اتخاذ شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =