تیم ملی فوتبال ایران

در چارچوب هفته پنجم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی فوتبال ایران به مصاف لبنان می رود.

به گزارش ایراسین، تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب هفته پنجم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در شهر صیدا لبنان امروز از ساعت ۱۵:۳۰ به مصاف تیم ملی این کشور می‌رود.

در حال حاضر شاگردان دراگان اسکوچیچ کروات در مقدماتی جام جهانی با ۱۰ امتیاز در صدر جدول هستند و شانس اصلی صعود به جام جهانی فوتبال محسوب می‌شوند.

ایران در ۴ بازی گذشته خود موفق به کسب ۳ پیروزی و یک تساوی شده اند و لبنانی‌ها نیز از ۴ بازی ۵ امتیاز کسب کرده اند و در رده سوم قرار دارند.

این ۲ تیم تا به حال ۱۰ بار در مسابقات مختلف رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند که حاصل آن ۸ پیروزی برای ایران، یک تساوی و یک پیروزی برای لبنان بوده است.

در دیدارهای این ۲ تیم ۲۹ گل رد و بدل شده که ۲۷ گل سهم ملی‌پوشان ایران بوده است و لبنانی‌ها فقط ۲ بار موفق به باز کردن دروازه ایران شده‌اند. جواد نکونام با به ثمر رساندن ۷ گل، بهترین گلزن ایران مقابل لبنانی‌ها محسوب می‌شود.

شکست لبنان یعنی هموار شدن راه صعود/ رونمایی ایران بدون طارمی

تیم‌های لبنان و ایران قرار است برای ششمین بار در خاک لبنان به مصاف یکدیگر بروند. در ۵ مسابقه قبلی ۳ پیروزی برای ملی‌پوشان ایران، یک پیروزی برای لبنان و یک تساوی به دست آمده است. بعد از بیروت حالا شهر صیدا برای اولین بار میزبان ایران است.

این ۲ تیم برای دومین بار در راه جام جهانی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. پیش از این در دور چهارم و نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، لبنانی‌ها در بازی رفت موفق شدند با تک گل رودا انتر از سد شاگردان کارلوس کی‌روش بگذرند و اولین و آخرین باخت ایران در این دوئل را رقم بزنند.

مسابقه برگشت در ورزشگاه آزادی با پیروزی پرگل ایران با نتیجه چهار بر صفر همراه شد. در نهایت هم ایران به عنوان سرگروه به جام جهانی رسید و لبنان هم قعرنشین شد.

تیم‌های ملی ایران و لبنان اولین دیدار خود را ۲۳ آبان ۱۳۷۵ در بیروت برگزار کردند. دیداری دوستانه که با تساوی بدون گل خاتمه یافت و پس از آن در ۵ دیدار پیاپی ایران موفق شد پیروز شود. در تمام این دیدارها لبنان یک بار هم نتوانسته دروازه ایران را باز کند و تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدارهایی یک طرفه، به پیروزی رسیده است.

در این مسابقه که مهدی طارمی در تیم ملی ایران غایب می‌باشد، قرار است از سیستم کمک داور ویدئویی استفاده شود که در برگزاری بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ به سود تیم ملی فوتبال ایران تمام شده است.

شکست لبنان یعنی هموار شدن راه صعود/ رونمایی ایران بدون طارمی

در بازی با امارات داور وسط رای به اخراج شجاع خلیل زاده داد، اما کمک داور ویدئویی خطاب به داور وسط اعلام کرد که مهاجم تیم ملی امارات در موقعیت آفساید صاحب توپ شده است و به همین بهانه داور وسط تصمیم خود را تغییر و توپ را در اختیار ایران قرار داد و شجاع خلیل زاده هم به بازی برگشت.

فدراسیون فوتبال ایران هم در تلاش بود در بازی با کره جنوبی از سیستم کمک داور ویدئویی استفاده کند، اما با وجود نصب تجهیزات در استادیوم آزادی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای این بازی کمک داور ویدئویی را انتخاب نکرد و در نهایت این سیستم در این بازی به صورت آفلاین مورد استفاده قرار گرفت.

دو تیم در این دیدار حساس هر کدام یک غایب بزرگ دارند؛ مهدی طارمی به خاطر مشکلاتی که با اسکوچیچ داشت نمی تواند ایران را همراهی کند و از طرف دیگر هم حسن معتوق، کاپیتان تاثیرگذار لبنان به این بازی نخواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =