بیماری سرخک

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان با اشاره به اینکه سرخک در اصفهان شیوع نشده است، گفت: واکسیناسیون MMR که بیماریهای سرخک، سرخجه و اوریون را پوشش می‌دهد، ۹۵ درصد است و به طور معمول بچه‌ها در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ ماهگی این واکسن را دریافت می‌کنند.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه موردی از ابتلای سرخک در اصفهان مشاهده نشده است، اظهار کرد: در استان اصفهان واکسیناسیون MMR که بیماری‌های سرخک، سرخجه و اوریون را پوشش می‌دهد، ۹۵ درصد است و به طور معمول بچه‌ها در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ ماهگی این واکسن را دریافت می‌کنند.

وی افزود: با سرکشی از کلونی‌های اتباع خارجه در کوره‌های آجرپزی، بر روند ابتلا به این بیماری نظارت داریم و  عملیات واکسیناسیون در حال انجام است و مورد اثبات‌شده‌ای از شیوع سرخک در پاییز امسال نداشتیم.  

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان بیان کرد: انجام برنامه تکمیلی واکسیناسیون سرخک و سرخچه در مناطق جنوب شرقی کشور است و در استان اصفهان اجرا نمی‌شود.

وی گفت: در مورد بیماری سرخک در سال ۱۳۹۸ جزو سه کشور پیشرو در منطقه خاورمیانه در زمینه کنترل بیماری بودیم و موفق شدیم از سازمان بهداشت جهانی تأییدیه حذف ویروس سرخک و سرخجه را دریافت کنیم که این نشان‌دهنده وضعیت خوب کنترل بیماری در کشورمان است و امیدواریم این موضوع ادامه‌دار باشد.

فدایی با تأکید بر اینکه بیماری سرخک مانند سایر بیماری‌های عفونی محدود به مرزهای جغرافیایی نیست و به سرعت می‌تواند از کشوری به کشور دیگر منتقل شود، اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید سرخک مسری‌ترین عامل بیماری‌زای شناخته‌شده است و سرایت‌پذیری آن از همه میکروارگانیسم‌های دیگر بیشتر است در نتیجه با سفرهای بین‌المللی از کشوری به کشور دیگر منتقل می‌شود و چون ما در منطقه‌ای هستیم که کشورهای همسایه از نظر برنامه‌های ایمن‌سازی واکسیناسیون کودکان، ضعیف هستند و نتوانستند پوشش واکسیناسیون کافی را ایجاد کنند، بیماری‌هایی مانند سرخک در آن‌ها رایج و شایع است که خوشبختانه موردی از آن در اصفهان گزارش نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =