همایش پدافند غیرعامل و رسانه پایدار

همایش پدافند غیر عامل و رسانه پایدار با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، سعید جابری دبیر همایش پدافند غیرعامل، محمد اسکندری مدیرکل روابط عمومی و مشاور عالی رسانه‌ای سازمان پدافند غیر عامل کشور، سید محمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در تالار وحدت تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در این همایش اظهار داشت: امروز تهدیدات، آسیب‌پذیری، مخاطرات و اقدام در برابر آن‌ها پیش روی ما قرار دارد و رسانه‌ها امروز دچار تغییرات بسیاری شده به طوری که شکوفایی آن‌ها در حوزه‌های مختلف اثرگذار بوده است.

وی با بیان این که رسانه از مرزها عبور می‌کند و موضوع افکار عمومی امروز مهم است، یادآور شد:  امروز وقتی از موضوعات سایبری سخن می‌گوییم، ۴ محور فناوری سایبری، کارکرد و عدم کارکرد زیرساخت، مردم و رسانه را پیش رو داریم؛ ابعاد دفاعی و امنیتی رسانه کاملاً جدی است چراکه آمریکایی‌ها از آن به عنوان ابزار و سلاح یاد کرده و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

رسانه‌ها با یکدیگر همگرا باشند/ ابتکار عمل نیاز اولیه رسانه پایدار است

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان این که نظام حکمرانی رسانه‌ای کشور بسیار مهم است، تأکید کرد: در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور در زمان دولت دوازدهم، فضای مجازی به حال خود رها شد و در نهایت شاهد آن بودیم که هدایت مردم و تبدیل آن‌ها به افراد معترض و آشوب‌طلب اتفاق افتاد.

جلالی با بیان این که در پدافند غیرعامل باید ارزش‌های اصیل اسلامی را از طریق رسانه منتقل کنیم، بیان داشت: امروز از لحاظ زیرساخت مشکلی نداریم اما باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم، اکنون سناریوی جنگ ترکیبی در جهان علیه ایران وجود دارد که باید رویکرد مناسب آن داشته باشیم.

استفاده فولاد مبارکه از ظرفیت‌های رسانه‌ای خود در راستای پدافند غیر عامل

هادی نباتی‌نژاد مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه نیز در حاشیه این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه با ایجاد زیرساخت‌های لازم رسانه‌ای، شرایط را برای پدافند غیر عامل فراهم کرده و در این زمینه ابزارهای جامعی در اختیار دارد، به طوری که این ابزارها می‌توانند در برابر هر تهدیدی به کار بیایند.

رسانه‌ها با یکدیگر همگرا باشند/ ابتکار عمل نیاز اولیه رسانه پایدار است

وی ادامه داد: براین اساس، در شرکت فولاد مبارکه تمهیدات لازم اندیشیده شده و زیرساخت‌های لازم نیز در خصوص پدافند غیر عامل فراهم شده که البته امیدواریم اتفاقی نیفتد اما اگر خطری هم فولاد مبارکه را تهدید کرد، این شرکت تلاش می‌کند که در راستای پدافند غیر عامل از ظرفیت‌های رسانه‌ای خود به طور کامل استفاده نماید.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در پایان با بیان این که فضای مجازی در کشور باید به عنوان زمینه جدید فعالیت‌های آفندی جبهه انقلاب اسلامی تعریف شود، افزود: جریان رسانه‌ای در کشور باید به وضعیت آفندی تبدیل شود.

گفتنی است در پایان این همایش از سند راهبردی پدافند فرهنگی و رسانه ای کشور رونمایی شد و از برگزیدگان در حوزه مسیر توسعه فرهنگی و رسانه‌ای پدافند غیر عامل نیز تقدیر به عمل آمد

رسانه‌ها با یکدیگر همگرا باشند/ ابتکار عمل نیاز اولیه رسانه پایدار است

.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =