شمش فولاد

نگاهی بر قیمت محصولات فولادی در ابتدای هفته جاری( ۳۰ مهرماه-۲۲ اکتبر) نشان می‌دهد که روند قیمت شمش فولاد در بازار ترکیه همچنان صعودی است اما در دیگر بازارهای منطقه و همچنین چین با کاهش قیمت همراه شده است.

به گزارش ایراسین، قیمت شمش فولاد در آخرین روز مهرماه ۱۴۰۰ و ۲۲ اکتبر ۲۰۲۱ میلادی دوباره نوسانی شد و از روند روبه رشدی که در پیش گرفته بود، در برخی از بازارها با توقف مواجه گردید. به این شکل که نرخ شمش فولاد در بازار آسیا از ۷۲۰دلار هفته گذشته به ۷۰۸دلار رسید و ۱۲ دلار ارزان شد؛ در بازار داخلی چین نیز این اتفاق رخ داد و قیمت شمش فولاد از ۷۲۶دلار به ۷۰۸دلار رسید و ریزش ۱۸دلاری را تجربه کرد.

اما در این میان دو بازار ترکیه و دریای سیاه همچون هفته گذشته با افزایش قیمت شمش فولاد همراه شدند به این ترتیب که در بازار صادراتی ترکیه قیمت شمش فولاد از ۶۹۵دلار به ۷۱۵دلار رسید و ۲۰ دلار گران‌تر شد و در بازار دریای سیاه هم این محصول ۱۵ دلار افزایش قیمت داشت و از ۶۵۵دلار به ۶۷۰دلار بر هر تن رسید.

گفته می‌شود که یکی از دلایل افزایش قیمت شمش فولاد در بازار صادراتی ترکیه و دریای سیاه افزایش قیمت قراضه به عنوان مهم‌ترین ماده اولیه تولید فولاد برای این دو منطقه بوده است.

نگاهی بر قیمت میلگرد و مفتول

قیمت میلگرد در ابتدای این هفته مانند تقریباً با ثبات قیمتی همراه بود و تنها در صادراتی چین با افزایش قیمت همراه شد. به این شکل که نرخ میلگرد در بخش واردات حوزه خلیج‌فارس در ۶۶۵دلار بر هر تن و در حوزه وارداتی جنوب شرق آسیا نیز در عدد ۷۶۵دلار بر هر تن ثابت باقی ماند. در بازار صادراتی روسیه نیز قیمت این محصول نوردی در عدد ۶۳۳ دلاری همچون هفته گذشته باقی ماند. اما در این میان قیمت میلگرد در بازار صادراتی ترکیه با افزایش ۱۰ دلاری قیمت از ۷۴۰دلار به ۷۵۰دلار بر هر تن رسید و این هفته را مانند هفته گذشته با رشد قیمتی آغاز کرد. (لازم به ذکر است که قیمت میلگرد در ترکیه به دلیل افزایش قیمت قراضه رخ داده است).

اما مفتول نسبت به میلگرد هفته پرنوسانی را تجربه کرد. چرا که برخلاف هفته گذشته که بهای این محصول در ۳ بازار مهم صادراتی اکراین، چین و ترکیه با رشد همراه بود اما در ابتدای این هفته نرخ مفتول تنها در بازار صادراتی اکراین افزایش یافت و از ۸۲۰دلار به ۸۶۸دلار بر هر تن رسید، اما در بازار صادراتی ترکیه با ریزش ۵دلاری از ۸۵۰دلار به ۸۷۵دلار رسید و در بازار صادراتی چین نیز در عدد ۹۰۸دلار بر هر تن ثابت ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =