شمش آلومینیوم

گزارشی از میزان تولید و عملکرد واحدهای آلومینیوم سازی کشور در ۶ ماهه نخست امسال منتشر شد که بر اساس آن میزان تولید شمش خالص آلومینیوم برابر با ۲۵۲هزارو ۷۹۱تن بوده است.

به گزارش ایراسین، بر پایه جدول منتشر شده از سوی ایمیدرو، میزان شمش خالص تولید شده در ۶ماهه اول امسال برابر با ۲۵۲هزارو۷۹۱تن بوده است؛ همچنین مقدار تولید صورت گرفته مواد اولیه مهم برای این صنعت یعنی بوکسیت و پودر آلومینا نیز به ترتیب برابر با ۴۸۵هزارو۵۲۲تن و ۱۱۶هزارو۱۹۳تن بوده است.

بر اساس این گزارش، میزان بیلت آلومینیومی تولید شده درکشور ۷هزارو۵۲۸تن بوده است.

لازم به ذکر است روند تولید شرکت‌های المهدی، آلومینای ایران، آلومینیوم جنوب و ایرالکو در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته‌اند و تقریبا میزان تولید شمش خالص آلومینیوم در این شرکت‌ها نزدیک به یکدیگر بوده و به جز شرکت آلومینای ایران که بیشتر وظیفه تولید پودرآلومینا را داشته و میزان تولید شمش آن ۱۸ هزارو ۷۴۱تن ثبت شده، مابقی شرکت‌ها همچون المهدی ۷۳هزارو۴۹۳تن، آلومینیوم جنوب ۷۷هزارو۸۰۱تن و ایرالکو نیز ۸۲هزارو۷۵۶تن شمش خالص آلومینیوم تولید کرده‌اند.

اکنون نکته مهمی که درخصوص صنعت آلومینیوم باید به آن پرداخت، انرژی‌بر بودن این صنعت و لزوم تامین انرژی مورد نیاز برای رسیدن به اهداف تعریف شده در افق ۱۴۰۴ به جهت تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن شمش آلومینیوم است. این درحالیست که کمبود انرژی امروزه به عنوان یکی از چالش‌های اصلی برای صنایع معدنی کشور مطرح شده و لزوم برنامه‌ریزی برای رفع این مشکل احساس می‌شود تا در نهایت شاهد محقق شدن اهداف تعریف شده در چشم انداز ۱۴۰۴ برای صنایع معدنی کشور باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =