• ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
  • کد خبر: 19301
  • readingTime: ۱ دقیقه
علیرضا شهیدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با بیان این‌که میزان آبی که درون زمین فرو می‌رود با میزان آب استخراج شده متناسب نیست، گفت: همین امر باعث بروز پدیده فرونشست در همه جای کشور به جز استان‌های گیلان و مازندران شده است.

به گزارش ایراسین و به نقل از روابط عمومی سازمان زمین شناسی، به گفته علیرضا شهیدی، پیش‌بینی می‌شود استان‌های گیلان و مازندران نیز طی سال‌های آینده دچار فرونشست بشوند.

وی با بیان این‌که از ۶۰۶ دشت موجود در کشور بیش از ۳۰۰ دشت ممنوعه هستند؛ خاطرنشان کرد: این دشت‌ها دچار وضعیت قرمز شده‌اند و بقیه دشت‌ها نیز شرایط مناسبی ندارند و یکی از بحرانی‌ترین مناطق کشور دشت‌های استان اصفهان است که با فرونشست جدی مواجه شده است.

معاون وزیر صمت با بیان این‌که که میزان فرونشست در شهر اصفهان حدود ۱۶ سانتیمتر است، تصریح کرد: متاسفانه زبانه‌های فرونشست وارد شهر شده و قسمت‌های مرکزی و بافت تاریخی شهر را نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

شهیدی با بیان این‌که در تهران نیز میزان فرونشست نیز بسیار زیاد است، گفت: گفته می‌شود تهران روزی یک میلیمتر دچار فرونشست می‌شود که عدد بسیار زیادی است.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور یادآور شد: بر اساس آمارهای موجود در اتحادیه اروپا اگر در منطقه‌ای ۴ میلیمتر فرونشست ایجاد شود آن منطقه وارد شرایط بحرانی می‌شود و وقتی ما در ایران صحبت از سانتیمتر می‌کنیم باید متوجه شویم که دچار شرایط بسیار حادی شده‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =