• ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
  • کد خبر: 19214
  • readingTime: ۲ دقیقه
رسول کوهستانی پزوه

مدیرکل گمرکات استان اصفهان از  افزایش ۷۲ درصدی صادرات اصفهان در ۶ ماه نخست سال خبر داد.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی اداره کل گمرکات استان اصفهان، رسول کوهستانی پزوه درباره آمار صادرات استان اصفهان طی ۶ ماه نخست سال جاری اظهار کرد: درنیمه نخست ۱۴۰۰ تشریفات صادرات۱۳ هزار و ۶۹۳ فقره اظهارنامه به وزن یک میلیون و  ۶۴ هزار و ۶۸۰  تن کالا به ارزش ۶۰۲ میلیون و ۳۳۵ هزار دلار، در ۵ گمرک استان اصفهان انجام پذیرفته است که در مقایسه با سال قبل از نظر تعداد ۲۷ درصد، از حیث وزن ۲۹ درصد و از لحاظ ارزش ۷۲ درصد رشد داشته است.

وی افزود: اظهارنامه های صادراتی گمرک اصفهان به ارزش ۲۸۰ میلیون و ۶۱۸  هزار دلار و وزن۶۸۲  هزار و ۵۶۲ تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش ۵۵ درصد و نظر وزنی ۳۲ درصد رشد داشته است. همچنین در نیمه نخست  ۱۴۰۰ به ارزش ۲۱۸ میلیون و ۳۶۸  هزار  دلار و به وزن  و ۲۵۶ هزارو ۴۵۲  تن کالا تشریفات صادرات از طریق گمرک کاشان انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش ۱۱۴ درصد و از نظر وزن ۴۷ درصد  رشد داشته است.

مدیر کل گمرکات استان اصفهان درباره صادرات گمرک اختصاصی مجتمع فولاد مبارکه نیز گفت: در شش ماهه امسال به ارزش ۴۵ میلیون و ۹۰  هزار دلار و به وزن ۴۶ هزار و ۴۶۲ تن کالا تشریفات صادرات از طریق گمرک اختصاصی مجتمع فولاد مبارکه انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال از نظر ارزش ۳۹ درصد  رشد  و حیث وزن ۳۰ درصد کاهش داشته است.

کوهستانی پزوه افزود: همچنین از ابتدای امسال تا پایان شهریور، ۵۱ میلیون و ۹۷۹ هزار دلار و به وزن ۷۸ و ۴۵۵  هزار تن کالا تشریفات صادرات از طریق گمرک اختصاصی  ذوب آهن انجام پذیرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۹۵ درصد و لحاظ وزنی ۱۶ درصد رشد داشته است.

وی درباره صادرات گمرک فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان نیز اظهار کرد: طی این مدت ۶ میلیون و ۲۸۱ هزار دلار و به وزن ۷۴۹ تن تشریفات صادرات از طریق کارگو ترمینال فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان  انجام پذیرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۲۰ درصد کاهش  و از لحاظ وزنی ۴۸ درصد کاهش  داشته است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان با اشاره تعطیل پذیر نبودن گمرکات استان با توجه به  شیوع ویروس کرونا گفت: در این ایام معاونین و روسای دوایر با حضور کامل و کارکنان گمرکات استان به صورت شیفت بندی مناسب با رعایت پروتکل های بهداشتی به خدمت رسانی به واحد تولیدی، صادرکنندگان و بازرگانان مشغول بوده اند.

کوهستانی پزوه افزود: تمامی درخواستهای ارزیابی در محل واحدهای تولیدی استان پهناور اصفهان مورد موافقت واقع شده و ارزیابان و کارشناسان گمرکات استان با حضور در محل واحد تولیدی و حتی در خارج از وقت اداری و ایام تعطیل تشریفات صادرات را انجام داده‌اند. به طور متوسط روزانه تشریفات صادرات ۵ هزار و ۷۲۴ تن کالا ( با فرض هر کامیون صادراتی ۲۰ تن در نظر گرفته شود روزانه به طور متوسط ۲۸۶ کامیون) از طریق گمرکات استان اصفهان انجام می پذیرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =