صادرات

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی و بنادر و دریانوردی امیرآباد بهشهر با اشاره به آغاز به کار مجدد مجتمع فولادسازان اعلام: براساس برنامه‌ریزهای انجام شده ۷۰ درصد از تولیدات این مجتمع به کشورهای حاشیه خزر صادر می‌شود.

به گزارش ایراسین، سیاوش رضوانی در این زمینه گفت: با توجه به تقاضای فولادی در کشورهای شمال شرقی و غربی دریای خزر و همچنین مزیت‌های رقابتی فولاد ایران به دلیل انرژی و مواد اولیه ارزان قیمت بازاریابی مناسبی در کشورهای این منطقه صورت گرفته که امیدواریم با آغاز به کار مجدد این واحد صنعتی ارزآوری مناسبی برای کشورمان ایجاد شود.
رضوانی تاکید کرد: این مجتمع که در شرق استان مازندران ایجاد شده با ظرفیت تولید ۴۵۰ هزار تن مفتول فولادی مجدد در مدار تولید قرار گرفته که می‌تواند سهم بالایی در افزایش صادرات غیرنفتی استان به خود اختصاص دهد و با ادامه روند تولید علاوه بر بازگشت به کار تمامی پرسنل احتمال بکارگیری نیروهای بیشتری ایجاد خواهد شد.
وی اظهار کرد: هفته گذشته با راه‌اندازی مجدد خط تولید تقریبا ۷۰ نفر از پرسنل به پست‌های خود بازگشتند و فرآیند کار آغاز شد بنابراین برآورد کرده‌ایم قبل از تابستان آینده همه پرسنل رسما بازگشت به کار بشوند.
به گفته این مقام مسئول اصلی‌ترین دلیل تعطیل شدن مجتمع فولادی یاد شده کمبود مواد اولیه و نقدینگی بوده است که براساس طرح رونق تولید و احیای واحدهای صنعتی با برطرف شدن مشکلاتش دوباره به مدار تولید بازگشته و می‌تواند علاوه براشتغالزایی کمک شایانی به صادرات غیرنفتی کشورمان نیز داشته باشد.
مدیرمنطقه ویژه اقتصادی و بنادر و دریانوردی امیرآباد بهشهر در ادامه گفت: نزدیکی این واحد تولیدی به کریدور شمال – جنوب و همچنین بندر امیرآباد امتیازاتی است که می‌توان برای کاهش قیمت تمام شده محصولاتش به خوبی از آنها استفاده کرد از این رو امیدواریم مسئولان تولید و بازاریابی کارخانه بتوانند با استفاده از این امتیازات سهم بالایی در صادرات غیرنفتی کشورمان به خود اختصاص دهند.
رضوانی در پایان گفت: برآورد کرده‌ایم با بازگشت کامل این واحد صنعتی و فولاد دماوند به تولید چیزی حدود ۴۰۰ نفر اشتغال مستقیم در منطقه ایجاد شود که بخشی از آنها نیروهای قبلی خواهند بود و باقی لازم است که جذب شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =