شرکت مشاور

امروزه نقش شرکت‌های مشاور در عمده فعالیت‌های معدنی به عنوان یکی از مباحث مهم به شمار آمده و به گفته برخی از فعالان در حوزه معدن به ویژه اکتشاف می‌توان با کمک این دست از شرکت‌ها در موضوعاتی همچون قیمت پایه در راستای تقویت و قیمت گذاری مناسب برای فعالیت های اکتشافی اقدام کرد. کمک گرفتن از مشاوران حقوقی و فنی برای پیشبرد اهداف پروژه، ضمن کاهش ریسک، از بروز خسارت جلوگیری می کند.

شهناز نوایی عضو هیات مدیره شرکت فنی و مهندسی دُرکاوش درخصوص فعالیت شرکت‌های مشاور در ایران برای انجام فعالیت های معدنی در شاخه های مختلف به ایراسین گفت: اصولا در ایران عادت نکرده ایم که کار را با کمک مشاوران انجام دهیم که یک امتیاز منفی است؛ زیرا از عدم انجام این کار صدمه‌ خواهیم دید. البته در بخش معدن و اکتشاف، شرکت های مشاور وجود دارند که فعالیت‌های خود را به شکل پیمانکاری انجام می دهند و بسیار قدرتمند هستند. به این شکل که جلساتی بین مشاوران و پیمانکاران برگزار می شود و به روند اجرایی پروژه با مشخص شدن اعداد و ارقام کمک م یرساند.  

به گفته وی، اکنون بهترین راه برای پیشبرد اهداف در حوزه معدن و صنایع معدنی، قدرتمندسازی شرکت های مشاور است تا بخش خصوصی و حتی شرکت های دولتی با کمک آنها فعالیت هایشان را به خوبی جلو ببرند. زیرا رقم دریافتی شرکت های مشاور بسیار اندک است اما در مقابل هنگام اجرای پروژه دیگر صدمه و خسارتی برای صاحب سرمایه و کارفرما به وجود نخواهد آمد. بنابراین حضور شرکت های مشاور در پروژه ها، ریسک کار را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.

نوایی ادامه داد: برای پیشبرد اهداف پروژه، در صورتی که از مشاوران بخش حقوقی و فنی استفاده شود، مشکلات کار بسیار کم شده و خساراتی که ممکن است در آینده با آنها روبرو شویم جبران خواهد شد.

عضو هیات مدیره شرکت فنی و مهندسی دُرکاوش افزود: شرکت های خارجی اصولا فعالیت های خود را با مشاوران حقوقی و فنی به پیش می برند؛ به این صورت که از ابتدای کار که همان بستن قرارداد همکاری است، مشاوران حضور دارند؛ زیرا نوع قرارداد و مفاد

نوایی معتقد است اگر بتوانیم مشاور حقوقی داشته باشیم، روش بهتری را برای کار خواهیم داشت.

گفتنی است، اکتشاف به عنوان اولین حلقه از زنجیره فعالیت‌های معدنی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در صورتی که به سرانجام نرسد، ضمن از بین رفتن سرمایه‌گذاری های قابل توجه برای این بخش، منجر به متوقف شدن چرخه تولید در معدن می شود. این درحالی است که بر اساس بررسی ها و اطلاعات موجود به ازای ایجاد هر شغل مستقیم در معدن، برای ۱۷ شغل غیر مستقیم درکشورهای توسعه یافته و معدن خیز ایجاد می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =