غلامرضا مرحباء

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: وزیر جدید در نظر دارد تغییراتی در گمرک انجام دهد و گمرک نیز باید خود را با سیاست دولت هم ردیف کند؛ جایگاه گمرک در اقتصاد کشور بسیار حائز اهمیت است.

مرحبا در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره آخرین وضعیت نظارت و تحقیق از گمرک اظهار کرد: سه نفر از نمایندگان عضو کمیسیون اقتصاد به عنوان یک تیم انتخاب و بازدیدهای میدانی این تیم از گمرکاتی که واردات دارو و موارد مرتبط از امروز آغاز شده است و گزارش و نتایج حاصل از این بازدید متعاقبا پس از پایان این فرایند اعلام خواهد شد.

وی درباره برنامه کمیسیون اقتصادی مجلس جهت ساماندهی نظارت و ساماندهی بر گمرک نیز گفت: وزیر جدید در نظر دارد تغییراتی در گمرک انجام دهد و گمرک نیز باید خود را با سیاست دولت هم ردیف کند؛ جایگاه گمرک در اقتصاد کشور بسیار حائز اهمیت است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در گذشته متاسفانه اتفاقات عجیب و غریبی در این حوزه رخ داده و با محمل های قانونی صدمات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد شده است.

مرحبا ادامه داد: بسیاری از نهاده های دامی که قرار بود به مصرف دام و طیور جهت تولید پروتئین برسد، در گمرک فاسد شده و نه تنها مصرف نشده بلکه یک هزینه مصاعفی را به کشور تحمیل کرد. این مسئله فارغ از زیانی که برای واردکننده، هزینه های بسیاری را هم برای امحا تحمیل کرده است.

وی تصریح کرد: در بحث اخیر داروهای فاسد شدنی و مواردی مانند کامیون های دپو شده در گمرک که از ناوگان کامیونی ما فرسوده است هزاران دستگاه کامیون نو با کیفیت که از کشورهای اروپایی وارد شده در گمرک دپو شده و یکی دو سال است که در انتظار ترخیص هستند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: به همین دلیل انتظار داریم یک پوست اندازی اساسی در گمرک انجام شود و به صورت شاداب در اختیار اقتصاد قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: وزیر اقتصاد قطعا در ابتدای کار خود بوده و در حال ارزیابی شرایط است. اگرچه هنوز برنامه‌ای اعلام نشده اما قطعا پس از مشخص شدن این برنامه، توسط وزارت اقتصاد اعلام خواهد شد و تا جایی که به ما مربوط باشد، ما نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =