• ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
  • خبرنگار: Yousof-nasr
  • کد خبر: 18814
  • readingTime: ۱ دقیقه
نیروگاه های مولد مقیاس کوچک

میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی کشور از ابتدای سال تاکنون با افزایش ۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز ۱۷۳ میلیون مگاوات ساعت عبور کرده است.

به گزارش ایراسین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، نگاهی به آخرین وضعیت نیروگاه‌های حرارتی کشور حاکی از آن است که تاکنون ۵۸۳ واحد تولید برق حرارتی در ۱۲۹ نیروگاه کشور احداث شده و ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی ایران طی نیمه نخست امسال با اجرای پروژه‌های ارتقای توان در سه نیروگاه شهیدسلیمانی کرمان، قدس(سمنان) و گهران به ۶۹ هزار مگاوات رسیده است.
در حال حاضر ۶۷ درصد از مجموع ظرفیت تولید برق حرارتی (۴۶ هزار و ۴۷۶ مگاوات) در اختیار بخش خصوصی و ۳۳ درصد آن در اختیار بخش دولتی است.
هم اکنون ظرفیت نصب شده همه نیروگاه‌های کشور اعم از حرارتی، برق‌آبی، اتمی، تولید پراکنده، تجدیدپذیر و دیزلی به ۸۵ هزار و ۵۵۹ مگاوات رسیده که حدود ۸۱ درصد از این ظرفیت مربوط به نیروگاه‌های حرارتی است.
واحدهای سیکل ترکیبی با ظرفیت ۳۱ هزار و ۱۷۹ مگاوات (۳۶.۴ درصد)، واحدهای گازی با ظرفیت ۲۱ هزار و ۹۹۲ مگاوات (۲۵.۷ درصد) و واحدهای بخاری با ظرفیت ۱۵ هزار و ۸۲۹ مگاوات (۱۸.۵ درصد)، ترکیب نیروگاه‌های حرارتی کشور را تشکیل می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =