• ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
  • کد خبر: 18586
  • readingTime: ۱ دقیقه
هنگ کنگ

هنگ کنگ از سیاست محدودیت شدید بازدارنده کرونایی فاصله می گیرد و به شهروندانش در ۵ کشور جهان اجازه ورود به این کشور را می دهد.

به گزارش ایراسین و به نقل از نیویورک تایمز، هنگ کنگ روز سه شنبه اعلام کرد شهروندانش که نسبت به کرونا واکسینه شده اند می توانند از ۵ کشور جهان به هنگ کنگ بازگردند و محدودیت هایی را برای مسافران از چین اعمال می شود و از سیاست های اقدامات بازدارنده شدید در برابر ویروس کرونا اجتناب می ورزد. انتظار می رود تسهیل قوانین منع سفر گامی برای مهار ویروس باشد تا توقف کامل آن. سنگاپور و کره جنوبی هم از چند هفته پیش اعلام کردند که قوانین سختگیرانه منع سفر را کاهش دادند و حتی رهبران این کشورها اذعان داشتند که این ویروس ممکن است بخشی از زندگی افراد شود.

این اقدام در حالی انجام می شود که رویکرد قبلی هنگ کنگ که این کشور را از خطر ویروس کرونا مصون نگه داشته بود اعمال محدودیت ها و قرنطینه سختگیرانه بود که اقتصاد این کشور را تحت تاثیر قرار می داد. مسافران از کشورهای در معرض خطر هنگام ورود به هنگ کنگ سه هفته قرنطینه خواهند شد.

به گفته مقامات بهداشتی، این محدودیت ها پس از آن صورت می گیرد که ۵۳ درصد از مردم هنگ کنگ به طور کامل واکسینه شده اند و هیچ مورد ابتلا جدیدی در سه هفته گذشته گزارش نشده است.

بر اساس این تصمیم، ساکنان هنگ کنگ از هند، مالزی، پاکستان، تایلند و کره جنوبی اکنون می توانند وارد هنگ کنگ شوند و حتی با فرض واکسینه شدن کامل، همچنان باید به مدت دو تا سه هفته قرنطینه شوند.

افزون بر این پنج کشور، علاوه بر سرزمین اصلی چین و ماکائو، به مسافران ۴۹ کشور دیگر هم اجازه ورود صادر می شود.

کری لام، مدیر اجرایی این طرح، صبح سه شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: ساکنان هنگ کنگ می توانند از کشورهای چین و ماکائو وارد این کشور شوند و همچنین هنگ کنگ به دو هزار نفر از افراد غیرمقیم اجازه می دهد از چین و ماکائو به هنگ کنگ وارد شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =