حسن قاضی عسگر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی در شهر مجلسی به بهره برداری رسید.

سید حسن قاضی عسگر در گفت وگو با ایراسین با تاکید بر لزوم توسعه انرژی پاک در استان اصفهان اظهار کرد: نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در شهر مجلسی با سرمایه گذاری یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

وی افزود: سرمایه گذاری ۱۵ درصد از احداث این نیروگاه خورشیدی توسط بخش داخلی و ۸۵ درصد از آن توسط بخش خارجی بوده است و با بهره برداری نیروگاه خورشیدی شهر مجلسی با محدودیت برق مواجه نشده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: شهروندان شهر طالخونچه با سرمایه گذاری شخصی، نیروگاه یک مگاواتی راه اندازی کردند و با توجه به رشد سهام این نیروگاه درصدد هستند دو نیروگاه دیگر با توان یک مگاوات و یک نیروگاه ۱۰ مگاواتی هم احداث کنند.

وی اضافه کرد: سرمایه گذارانی هم برای احداث نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی در شهرک رمزارز درخواست کردند که آغاز آن با احداث نیروگاه ۲۰ مگاواتی است که می تواند اصفهان را به سمت انرژی های سبز پیش ببرد.

قاضی عسگر به درخواست سرمایه گذاری برای احداث نیروگاه ۲مگاواتی در شاهین شهر هم اشاره ای کرد و توضیح داد: با توجه به سودآوری احداث نیروگاه های خورشیدی، سرمایه گذاری در این بخش جذابیت پیداکرده است تا به هدف گذاری ۱۰ هزار مگاواتی در سال دست یابیم که با قطعی برق مواجه نشویم.

وی گفت: یکی از ویژگی های نیروگاه های خورشیدی این است که در زمان پیک مصرف برق(۸صبح تا۹شب)، این نیروگاه ها با استفاده از نور خورشید قادر خواهند بود برق موردنیاز را تولید کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: امیدواریم با همکاری اتاق بازرگانی اصفهان، شرکت توسعه انرژی های پاک تشکیل شود تا سرمایه های سرگردان مردم به سمت توسعه نیروگاه های خورشیدی به جریان بیفتد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =