• ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
  • کد خبر: 18533
  • readingTime: ۱ دقیقه
ارز منابع ارزی دلار

شب گذشته وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی گفت در حال نزدیک شدن به نقطه‌ای هستیم که در آن بازگشت به برجام منافع مورد نظر را نخواهد داشت. اما این تنها پیام مهم سیاسی برای بازار ارز امروز نیست.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، آمریکا هشدار داده که در آستانه رها کردن احیای توافق هسته‌ای با ایران است.

آن طور که یورونیوز روایت کرده، آنتونی بلینکن که روز چهارشنبه در جریان یک کنفرانس خبری در پایگاه نظامیان آمریکایی در رامشتاین آلمان سخن می‌گفت، هشدار داد: ایالات متحده در مواجه با بن‌بست مذاکرات و عدم همکاری تهران ناگزیر خواهد بود که به زودی از تلاش برای به جریان انداختن توافق هسته‌ای با ایران صرف نظر کند. وی همچنین تصریح کرد: قرار نیست که تاریخی را مشخص کنم اما به مقطعی نزدیک می‌شویم که بازگشت سخت به برجام دیگر تضمین‌کننده تداوم مزایای آن نخواهد بود.

با این حال هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در کنفرانس مشترک با همتای آمریکایی خود گفته است: معتقدیم که امکان بازگشت به توافق هسته‌ای همچنان وجود دارد و انتظار داریم که دولت جدید ایران از مذاکرات درباره توافق هسته‌ای حمایت کند.

علاوه بر این، امروز قرار است وزیر امور خارجه قطر به ایران بیاید که پیش‌بینی می‌شود یکی از محورهای اصلی رایزنی بین مقامات دو کشور در ایران سفر، آخرین تحولات افغانستان باشد.

آیا این اخبار حوزه دیپلماسی می‌تواند امروز بازار ارز را متاثر کند؟

دیروز چهارشنبه، دلار توانست از مقاومت ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان عبور کند و در محدوده ۲۷ هزار و ۶۵۰ تومان مورد معامله قرار گرفت که ۴۵۰ تومان بیشتر از روز سه‌شنبه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =