علیرضا صمدی

مدیرعامل مجتمع گندله‌سازی مادکوش با اشاره به اهمیت تکمیل زنجیره تولید فولاد در کشور اعلام کرد: تکمیل خطوط تولید این مجتمع ۳۵۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم ایجاد می‌کند.

به گزارش ایراسین، علیرضا صمدی درباره ایجاد اشتغال غیر مستقیم این واحد گندله‌سازی نیز گفت: براساس برآوردهایی که انجام شده و همچنین میزان اشتغالزایی صنعت با تکمیل خطوط تولید این کارخانه تقریبا برای ۲ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم علاوه بر شغل‌های مستقیم خود کارخانه ایجاد خواهد شد.
صمدی درباره میزان ظرفیت تولید کارخانه نیز تاکید کرد: اصلی‌ترین دلیل شکل‌گیری این واحد تولیدی تکمیل زنجیره تولید فولاد کشور با توجه به نیازهای داخلی بوده که از اوایل سال ۱۳۸۴ شمسی کار آن آغاز شد و با درنظر گرفتن روند انجام کار تا به امروز توان تولیدی ۵ میلیون تن گندله را در کارنامه خود ثبت کرده‌ایم.
وی تصریح کرد در فاز اول این مجتمع ظرفیت تولید ۲ میلیون و پانصد هزار تن بود که سال ۹۲ به آن رسیدیم و با تلاش متخصصان داخلی اکنون ضمن دستیابی به پیشرفت ۹۲ درصدی در کل پروژه اعلام می‌کنیم بهار سال آینده ظرفیت کامل یعنی ۵ میلیون تن را به صنعت فولاد کشورمان تحویل خواهیم داد.
مدیرعامل مجتمع گندله‌سازی مادکوش تصریح کرد: منطقه ایجاد این واحد تولیدی با درنظر گرفتن نیاز کارخانه‌های فولاد هرمزگان و کاه جنوب درنظر گرفته شده است چون هرچه مبداء تولید مواد اولیه به مقصد مصرفی آن نزدیک باشد قطعا قیمت‌تمام شده محصول نهایی کاهش خواهد یافت به همین دلیل منطقه‌ای در نزدیکی هر دو واحد فولادسازی یاد شده را درنظر گرفتیم و پروژه را آغاز کردیم.
صمدی درباره اثرگذاری تحریم‌ها در روند تکمیل پروژه نیز به خبرنگار ما گفت: خوشبختانه با درنظر گرفتن مدیریت منطقی و همچنین آینده‌نگری مسئولان تاکنون مشکلی برای تامین تجهیزات و ماشین‌آلات نداشتیم درحالی که با درنظر گرفتن توانمندی و تخصص دانش‌آموختگان داخلی در آینده نیز مشکلی نخواهیم داشت و در راستای تکمیل زنجیره تولید فولاد کشورگام برخواهیم داشت.
وی درباره امتیازات ویژه این کارخانه تاکید کرد: ورود کنسانتره‌های مختلف با دانه‌بندی‌های متفاوت از جمله امتیازات پروژه است که باعث بهره‌وری بالاتر و همچنین سرعت عمل در تولید و تامین نیاز فولادسازی‌ها خواهد شد.
مدیرعامل مجتمع گندله سازی مادکوش ادامه داد: با تغییرات در تجهیزات و فرایند این کارخانه، ظرفیت هر یک از خطوط تولید حداقل به سه میلیون تن در سال افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: همزمان با اجرای مرحله اول، تمامی زیر ساخت های مشترک برای مرحله دوم ساخته شده و همچنین فولاد صبا در ضلع شمالی واحد گندله‌ سازی مادکوش در حال احداث است.
لازم به یادآوری است که سه شرکت مادکوش (گندله‌سازی)، مادشیمی (کنسانتره‌سازی) و مادکانسار (استخراج و فراوری سنگ آهن) هر سه زیر مجموعه گروه گسترش سرمایه‌گذاری بین المللی ارزش هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =