• ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
  • کد خبر: 18399
  • readingTime: ۱ دقیقه
میلگرد

قیمت میلگرد و مفتول در ابتدای این هفته روند نوسانی هفته های گذشته را داشت؛ به این شکل که افزایش، کاهش و ثبات قیمتی برای این محصولات در بازارهای بین المللی دیده می‌شود.

به گزارش ایراسین، قیمت میلگرد در ابتدای هفته جاری ( ۱۲ شهریور-۳ سپتامبر) قیمت هرتن میلگرد در بازار واردات حوزه خلیج فارس در عدد ۶۵۲ دلار ثابت ماند؛ در حوزه وارداتی جنوب شرق نیز شاهد ثبات قیمتی برای میلگرد بودیم و نرخ این محصول در عدد ۷۶۵ دلار بر هرتن باقی ماند. اما در بازار صادراتی ترکیه ریزش قیمتی ۲ دلاری برای این محصول به ثبت رسید و از عدد ۶۸۵ دلار به ۶۸۳ دلار بر هر تن رسید.

در بازار صادارتی روسیه اما شاهد ریزش قابل توجه به میزان ۶۲ دلار بودیم. به این صورت که نرخ میلگرد از ۷۶۰ دلار هفته گذشته به ۶۹۸ دلار برهرتن رسید.

در خصوص مفتول نیز می‌توان گفت که با وجود نوسانات فراوان در بازار، اما این محصول در بازار صادراتی اوکراین در قیمت ۸۰۰ دلار برهرتن ثابت ماند و در بازار صادراتی چین نیز با رشد ۳۰ دلاری قیمت از ۸۳۰ دلار به ۸۶۰ دلار برهرتن قیمتگذاری شد. اما در بازار صادراتی ترکیه این محصول با ریزش ۱۰ دلاری قیمت از ۷۹۵ دلار به ۷۸۵ دلار بر هرتن رسید.

تقاضای کم و کاهش قیمت شمش فولاد و در نهایت قراضه که در گزارش‌های قبلی خود به آن اشاره کرده ایم، از جمله دلایل ریزش قیمتی این دو محصول هستند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =