فدایی

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: روزگذشته ۱۸۰ هزار دوز واکسن سینوفارم به اصفهان تحویل داده شد و هنوز تا رسیدن به ایمنی جمعی مسیر طولانی است.

رضا فدایی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه از دیروز صبح واکسیناسیون کرونا به جریان افتاده است، اظهارکرد: تاکنون حدود ۳۰ درصد در اصفهان دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند و ۱۷ درصد هم به طور کامل در برابر کرونا واکسینه شدند؛ نبود واکسن در مراکز کوثر و رهنان بررسی می شود.

وی افزود: روز گذشته ۱۸۰ هزار دوز واکسن سینوفارم به استان اصفهان تحویل داده شده است که تا چهار روز کفاف می دهد و امروز هم قرار است محموله جدید واکسن از تهران به اصفهان برسد. امیدواریم با دریافت متعدد واکسن کرونا در طول هفته روند واکسیناسیون تسریع شود.

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان تصریح کرد: اواخر هفته گذشته هم ۳۰ هزار دوز واکسن برکت به استان اصفهان تحویل داده شد.

وی گفت: در حال حاضر با توجه به امکانات واکسیناسیون، اگر روزانه ۵۰ الی ۶۰ هزار دوز واکسن تزریق شود که نیمی از این تعداد دوز اول و نیمی دیگر دوز دوم خواهند بود؛ وضعیت مطلوبی است. اما برای رسیدن به وضعیت ایمنی جامعه باید به پارامترهایی مانند رفتار ویروس، ایمن شدن کدام گروه های سنی و ...توجه کرد؛ به نظر می رسد هنوز تا رسیدن به یک ایمنی قابل قبول فاصله زیادی است.

وی اضافه کرد: واکسن آستزازنکا برای دوز دوم تامین شده است و جایگزین واکسن اسپوتنیک هم به زودی توسط وزارت بهداشت اعلام می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =