سرهنگ محمدی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با اشاره به اینکه دستکاری و مخدوش کردن پلاک جرم است، گفت: از ۱۸ فروردین تاکنون ۹۹۰ دستگاه خودرو با پلاک مخدوش در اصفهان توقیف شده است.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر اصفهان کماکان لغو است و از ورود پلاک های غیربومی از استانهای دیگر به استان اصفهان جلوگیری می شود و شهروندان می توانند سفرهای ضروری داخل استانی را انجام دهند.

وی افزود: یکی از چالش های این روزها دستکاری و مخدوش کردن پلاک های ماشین است. این رفتار غیراخلاقی از نظر قانونی جرم محسوب می شود چراکه باعث تضییع حقوق شهروندی می شود. همین چند دقیقه پیش تماسی از شهروندی داشتیم که اذعان می کرد خودرو شخصی اش در پارکینگ است و پیامک جریمه تردد در اتوبان تهران برایش صادر شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با اشاره به اینکه از ۱۸ فروردین تاکنون ۹۹۰ دستگاه خودرو با پلاک مخدوش توقیف شده اند، تصریح کرد: ۱۳ هزار و ۲۹۶ خودرو با پلاک دستکاری شده اعمال قانون شده اند و هزار و ۶۱۰ دستگاه خودرو هم احضار و توقیف سیستمی شده اند.

وی به چند نمونه مجازات برای خودروهای با پلاک مخدوش شده گریزی زد و گفت: با توجه به اینکه این عمل جرم است قضات دادگستری برای راننده متخلفی ۶۰ ضربه شلاق و دستور توقیف شش ماهه خودرو ۴۰۵ را صادر کردند و در مورد دیگری هم راننده به سه ماه محرومیت از رانندگی محکوم شده است.  

سرهنگ محمدی اضافه کرد: پیامک جریمه بلافاصله برای صاحب پلاک خودرو ارسال می شود و نیاز است مالکان خودرو با مراجعه به سامانه شماره گذاری پلیس اطلاعات خود را به روز کنند و شماره همراه فعال خود را در سیستم ثبت کنند.

وی اضافه کرد: دستکاری پلاک خودرو با اعمال برخورد تنبیهی شدید در استان اصفهان در مقایسه با سایر استانهای کشور کمتر است و در همکاری با دادگستری با متخلفان برخورد شدیدی از توقیف چندماهه خودرو تا اعمال جرایم سنگین تر در نظر گرفته می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =