وزیر آموزش و پرورش

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه نیروی انسانی مهم‌ترین عامل برای تربیت نسل جدید است، گفت: هر قدمی که برای معلم برای برداشته شود برای رشد و آینده کشور است

به گزارش ایراسین، سید محمد بطحایی عصر سه شنبه در افتتاح مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان مبارکه بابیان اینکه هدف اصلی لایحه رتبه‌بندی معلمان ارتقا و کیفیت‌بخشی معلمان است، اظهار کرد: نظام پرداخت برای معلمین تغییر می‌کند و تنها بخشی از مشکلات این قشر را برطرف می‌کند.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: مشکلات حق‌التدریسی‌ها و همکاران نهضت سوادآموزی با پیگیری نمایندگان مجلس در دستور کار دولت قرارگرفته و به‌زودی شاهد برنامه‌های برای این عزیزان خواهیم بود.

وی افزود: تربیت نسلی که فردای کشور را در اختیار، مأموریت اصلی آموزش‌وپرورش و معلمان است.

بطحایی بیان کرد: نیروی انسانی مهم‌ترین عامل برای تربیت نسل جدید است؛ مشکلات در حوزه آموزش‌وپرورش وجود دارد که نیروی انسانی خوب می‌تواند خیلی از نواقص را پوشش دهد.

وی بابیان اینکه بودجه امسال آموزش و پروش نسبت سال‌های گذشته رشد قابل‌توجهی داشته است، ادامه داد: ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی آموزش پرورش است اما به دلیل تورم به وجود آمده دست ما را بسته است؛ همچنان معلم ما نگران تهیه کالاهای اساسی و به دنبال شغل دوم هستند و هر قدمی که برای معلم برای برداشته شود برای رشد و آینده کشور است که باید به این قشر مهم توجه کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: نقش آموزش‌وپرورش در ساخت آینده کشور، مهم‌ترین تفاوت آموزش‌وپرورش با دیگر ادارات و سازمان‌ها است؛ مشکلاتی در این حوزه بوده است نمی‌گویم همه مشکلات را حل کرده‌ایم اما فاصله آن‌ها خود با کمبودها را کم کرده‌ایم.

وی بابیان اینکه شهادت می‌دهم که همه مدیران ارشد کشور این دیدگاه را به معلمان و مشکلات آن‌ها دارند، تأکید کرد: در دولت دوازدهم مسیری‌های جدید برای حل مشکلات ایجاد کرده‌ایم و این نظر راداریم فقط از یک مسیر که چندین سال است برای حل مشکلات استفاده کردیم، توقف نکنیم.

بطحایی اضافه کرد: من در این خانواده بزرگ ۳۶ سال در تمامی سطوح خدمت کردم دغدغه مشکلات فرهنگیان فقط دغدغه ما نبوده و کل کشور این دغدغه رادارند

وی با تأکید بر اینکه کشور با نیازهای متعددی مواجه است که نمی‌تواند مشکلات را در کوتاه‌مدت حل و رفع کنیم، گفت: هنگامی که جنگ تمام عیار اقتصادی رخ دهند و ذخایر ارزی کشور کاهش پیدا کرده است، قدرت دولت با بودجه‌ای که در اختیار دارد کاهش می‌یابد.

وزیر آموزش‌وپرورش با توضیح اینکه نرفتن سر کلاس کار کاملاً اشتباهی است و در تربیت بچه‌ها اختلال ایجاد می‌کند، بیان کرد: برخی از همکاران ما نسبت به وضعیت بد اقتصادی اعتراض دارند که با نرفتن به کلاس درس تأثیر منفی در امر آموزش دانش‌آموزان دارد و تمام تلاش وزارت آموزش‌وپرورش این است که تعلیم و تربیت دچار خدشه نشود.

وی با اشاره به افتتاح خانه معلم مبارکه گفت: این پروژه شاید پروژه بزرگی نباشد اما با اعتبارات محدود شهرستان‌ها این دشوارترین پروژه است؛ باوجود چنین فضاهای باکیفیت معلم احساس راحتی می‌کنند و در تربیت فرزندان تأثیر می‌گذارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =