غلامرضا مرحباء

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: معاون اول رئیس جمهور عالی ترین مقام اجرایی دولت پس از رئیس جمهور است و به نوعی کابینه دولت را هدایت می کند بنابراین انتخاب چنین شخصی به عنوان مسئول هماهنگی تیم اقتصادی بسیار پسندیده و عاقلانه است.

غلامرضا مرحبا در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره انتخاب معاون اول رئیس جمهور به عنوان مسئول هماهنگی امور اقتصادی دولت اظهار کرد: این انتخاب فکر خوبی بود. معاون اول رئیس جمهور عالی ترین مقام اجرایی دولت پس از رئیس جمهور است و به نوعی کابینه دولت را هدایت می کند. در واقع معاون اول رئیس جمهور به نوعی نخست وزیر کشور محسوب می شود زیرا بسیاری از وظایفی که پیشتر نخست وزیر بر عهده داشت، معاون اول رئیس جمهور انجام می‌دهد.

وی افزود: وقتی چنین شخصی را به عنوان مسئول هماهنگی تیم اقتصادی تعیین کنیم، نشان دهنده اهمیت موضوع است. مجلس هم از این تصمیم رئیس جمهور استقبال کرد و امیدواریم نتیجه خوبی هم داشته باشد. اتخاذ چنین تصمیمی بسیار پسندیده و عاقلانه است.

سخنگوی کمیسون اقتصادی مجلس درباره نظر این کمیسیون درباره وزیر پیشنهادی صمت اظهار کرد: از آنجا که بخشی از وزارت صنعت، معدت، تجارت (بخش بازرگانی) به کمیسیون اقتصاد مربوط می شود و این کمیسیون باید برای آن گزارشی تهیه کند، این کمیسیون به صورت تخصصی برنامه های وزیر صمت را بررسی کرده و بر این اساس سید رضا فاطمی امین، وزیر پیشنهادی صمت، را فرد مناسبی برای تصدی وزارت صمت می‌داند که می تواند به کابینه کمک کند.

مرحبا درباره وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی هم گفت: من آقای رستم قاسمی را برای کابینه دولت وزین می دانم. او یکی از اعتبارات و افراد قوی کابینه محسوب می شود. امیدواریم در بخش جدیدی هم که قرار است مشغول به فعالیت شوند، فعالیت جدی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایراسین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، طی سخرانی خود در مجلس شورای اسلامی محمد مخبر، معاون اول خود را به عنوان مسئول هماهنگی تیم اقتصادی دولت معرفی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =