• ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
  • کد خبر: 17520
  • readingTime: ۱ دقیقه
میلگرد

گزارشی از میزان مصرف ظاهری فولاد میانی و محصولات فولادی در ۳ ماهه اول ۹۹ و ۱۴۰۰ منتشر شد و بر اساس آن مصرف ظاهری کل مقاطع طویل فولادی تغییری نداشته است.

به گزارش ایراسین، بر پایه اطلاعات منتشر شده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، مصرف ظاهری تیرآهن در ۳ ماهه اول پارسال ۲۷۰ هزارتن بوده که این عدد در بهار ۱۴۰۰ به ۲۸۵هزارتن رسیده و ۶درصد افزایش یافته است.

میلگرد نیز در ۳ ماهه ۹۹ به مقدار ۱۸۹۳هزارتن مصرف ظاهری داشته که این عدد امسال به ۱۸۷۲هزارتن رسیده و یک درصد کاهش یافته است.

نبشی و ناودانی و سایر مقاطع نیز از مصرف ۱۶۷هزارتنی در ۳ ماهه اول سال گذشته به ۱۷۷هزارتن در ۳ ماهه اول امسال رسیده است و ۶ درصد رشد مصرف ظاهری داشته است.

در مجموع می‌توان گفت: مصرف کل مقاطع طویل فولادی در ۳ ماهه اول پارسال ۲۳۳۰ هزارتن و در مدت مشابه امسال ۲۳۳۴ هزارتن بوده و تغییر خاصی بسیار اندکی داشته است.

گفتنی است تولید محصولات نوردی در ایران به عنوان یکی از راهکارهای مناسب به جهت بالابردن ارزش افزوده در زنجیره فولاد است. چراکه با تبدیل فولاد به محصولات نهایی میتوان هم اشتغالزایی را در این صنعت افزایش داد و هم اینکه در نهایت سود بیشتری برای تولیدکننده به همراه خواهد آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =