شمش فولادی

مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: به دلیل قطع شدن برق کارخانه، ۴۰ هزار تن از برنامه تولید عقب مانده‌ایم.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، بهرنگ اهدایی در خصوص متوقف شدن خط تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان به دلیل قطعی برق، اظهارکرد: با توجه به شرایط اضطراری به وجود آمده برای انرژی و برق در کشور و به خصوص در خوزستان، تصمیماتی اتخاذ شد مبنی بر اینکه تولید کارخانه‌های فولادی و سیمانی متوقف شود و انرژی مورد مصرف در این صنعت‌ها در بین مناطق مسکونی تقسیم شود.

وی با اشاره به اینکه توقف تولید در کارخانه، تاکنون باعث ضرر ۱۳۵ میلیارد تومانی شده است، افزود: آخرین روز تولید در شرکت به ۱۵ تیرماه باز می‌گردد و این توقف تولید موجب شد که حدود ۴۰ هزار تن از برنامه تولید عقب بمانیم.

مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان تصریح کرد: پس از این مساله، شرکت وارد عمل شد و تعمیرات سالانه‌ای که هر ساله در مهرماه یا آبان ماه به مدت دو هفته انجام می‌شد را جایگزین زمان توقف خط تولید کرد.

اهدایی عنوان کرد: بخش‌هایی از این تعمیرات که بر عهده شرکت بوده، انجام شده است و در زمینه کار در دیگر بخش‌ها مانند نسوزکاری کوره‌ها که مربوط به پیمانکار است سریعا قرارداد منعقد شد.

وی در خصوص بازگشت به تولید شرکت، تصریح کرد: ان شاالله به محض اینکه اجازه تولید به ما ابلاغ شود با تمام توان به تولید خود ادامه خواهیم داد و تناژ از دست رفته خود را طی چند ماه جبران می کنیم.

مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان با بیان اینکه تنش‌های آبی در استان خوزستان تاکنون تاثیری بر تولیدات فولاد اکسین نداشته است، افزود: برای عملیات نورد حجم زیادی از آب نیاز نیست. آب مورداستفاده در خط تولید مرتبا در حال گردش است و تصفیه می‌شود.

اهدایی در خصوص ژنراتورها و موتورهای تامین برق گفت: عملیات نورد میزان برق زیادی را نیاز دارد. کارخانه به موتورهای برق و دیزل ژنراتور مجهز است اما این‌ها برای استفاده‌های اضطراری در کارخانه طراحی شده‌اند و جوابگوی برق مصرفی موردنیاز برای تولید نیستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =