سپاهان استقلال

تیم فولاد مبارکه سپاهان در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ایران مقابل استقلال تهران با نتیجه دو بر یک به برتری رسید و نائب قهرمان لیگ برتر خلیج فارس شد.

به گزارش ایراسین، هفته سی‌ام و پایانی لیگ برتر فوتبال ایران جمعه هشتم شب مردادماه ۱۴۰۰ با انجام هشت دیدار به طور همزمان برگزار شد که در یکی از مهمترین دیدارها تیم فولاد مبارکه سپاهان در ورزشگاه آزادی میهمان استقلال تهران بود و با نتیجه دو بر یک پیروز شد.

گل های سپاهان توسط رضا میرزایی و سجادشهباززاده به ثمر رسید و تک گل آبی را مهدی مهدی پور به ثمر رساند.

در این دیدار شاگردان محرم نویدکیا به مراتب بیشتر از استقلالی ها به پیروزی نیاز داشتند و از طرفی نگاه شان به بازی تیم های پیکان و پرسپولیس در ورزشگاه شهر قدس بود.

اما با توجه به اینکه پرسپولیس در همان ۲۵ دقیقه اول به دو گل رسید، سپاهان در مقابل حریفش انگیزه های لازم را نداشت و در نیمه نخست توپ و میدان در اختیار شاگردان فرهاد مجیدی و حملات خطرناکی را روی دروازه سپاهان ایجاد کردند اما واکنش های خوب پیام نیازمند این بازی را در ۴۵ دقیقه نخست به تساوی بدون گل کشاند.

در نیمه دوم محرم نویدکیا دست به دو تغییر زد و توپ و میدان را از آن خود کرد و خیلی زود به گل رسید، دقیقه ۵۵ رضا میرزایی تازه وارد پاس عمقی سروش رفیعی را تبدیل به گل اول سپاهان نمود.

پس از این گل استقلال جلو کشید اما ضد حملات سپاهان با وجود یاسین سلمانی و رضا میرزایی بسیار خطرناک از آب درآمد.  

سپاهان بازی را به خوبی مدیریت کرد اما این پایان کار نبود چراکه دقیقه ۸۶ سجاد شهباززاده گل بیستم فصل خود و گل دوم سپاهان را در این بازی به ثمر رساند، پس از گل شاگردان نویدکیا، سپاهان همچنان حملات فراوانی روی دروازه استقلال تدارک دید اما حسینی گلر استقلالی ها مانع از گل سوم سپاهان شد.

اما در دقایق پایانی ضربه ایستگاهی مهدی مهدی پور از پشت محوطه جریمه به تور دروازه سپاهان چسبید تا بازی با نتیجه دو بر یک به نفع شاگردان محرم نویدکیا به اتمام برسد.    

فولادمبارکه سپاهان با این نتیجه به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و سهمیه آسیایی را نیز کسب نمود. سپاهان در فصل ۱۳۹۹-۱۴۰۰ بازی های درخشانی از خود نشان داد و اگر بی دقتی داوران و برخی بازیکنانش نبود این تیم تحول یافته به واسطه حضور محرم نویدکیا حداقل یک جام را برای هواداران طلایی پوش به ارمغان می آورد.

از نکات قابل توجه این تیم اتحاد، یکدلی و رفاقت بین بازیکنان، کادرفنی، مجموعه باشگاه و هیئت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان بود که آرامش خاصی را به تیم محرم نویدکیا تزریق کرده بود.  

فوتبال اصفهان امشب نیز با شکست پرگل سایپا مقابل تراکتور تبریز، تیم ذوب آهن را در فصل (۱۴۰۰-۱۴۰۱) در لیگ برتر خواهد دید و واقعا خبر بسیار خوبی برای این دیار است.

ترکیب تیم استقلال تهران: سید حسین حسینی، محمد حسین مرادمند، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر، مسعود ریگی (سعید مهری۸۶)، آرش رضاوند (مهدی مهدی پور ۵۹)، فرشید اسماعیلی (سبحان خاقانی۷۶)، وریا غفوری، متین کریم‌زاده (محمد نادری۴۶)، ارسلان مطهری (آرمان رمضانی ۵۹) و مهدی قایدی سرمربی: فرهاد مجیدی

ترکیب فولادمبارکه سپاهان: پیام نیازمند، عزت‌الله پورقاز، سجاد شهباززاده، محمد محبی (رضا میرزایی ۴۶)، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، سیدمحمد کریمی، احسان حاج صفی (یاسین سلمانی۴۶)، گئورگی گولسیانی، سروش رفیعی (جلال الدین علی محمدی۶۷)، محمدرضا خلعتبری (روح الله باقری۶۷)     سرمربی: محرم نویدکیا 

تیم داوری: پیام حیدری، محمدرضا منصوری، علی میرزابیگی و عبدالنبی پورخلف

کارت زرد: محمد محبی (۴۴)، گئورگی ولیسیانی (۴۵)، دانیال اسماعیلی (۶۵)، سیدمحمد کریمی (۸۱)(۹۱) از فولاد مبارکه سپاهان - سیاوش یزدانی (۴۵)، محمد حسین مرادمند (۷۲) از استقلال

کارت قرمز: سیدمحمد کریمی (۸۱)(۹۱) از فولاد مبارکه سپاهان

دقایق حساس: 

دقیقه ۱۳: ضربه متین کریم زاده را پیام نیازمند به خوبی مهار کرد تا نخستین موقعیت جدی بازی شکل بگیرد.

دقیقه ۱۶: ضربه فرشید اسماعیلی از درون محوطه جریمه از شدت لازم برخوردار نبود و نیازمند شوت او را مهار کرد.

دقیقه ۱۹: ضربه ضربه ایستگاهی و مستقیم وریا غفوری از بالای دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۲۴: حرکت روبه جلو و تکنیکی ارسلان مطهری و ضربه محکم این بازیکن را پیام نیازمند با واکنش زیبایی دفع کرد.

دقیقه ۲۷: ارسال وریا غفوری به درون محوطه جریمه با ضربه مهدی قایدی از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۳۷: سانتر وریا غفوری به روی دروازه از جناح راست با ضربه چکشی مهدی قایدی همراه شد که این توپ در حال ورود به درون دروازه بود که پیام نیازمند با عکس العملی دیدنی توپ را با کف دست راهی کرنر کرد.

دقیقه ۳۸: ارسال کرنر مهدی قایدی با ضربه سر فرشید اسماعیلی  همراه شد که به شکل بسیار خطرناکی از بالای دروازه نیازمند به بیرون رفت.

دقیقه ۲+۴۵: ضربه ایستگاهی متین کریم زاده با فاصله از بالای دروازه نیازمند به بیرون رفت .

*گل اول فولادمبارکه سپاهان دقیقه ۵۵ توسط رضا میرزایی: پاس عمقی سروش رفیعی به رضا میرزایی رسید که او در مصافی تک به تک با سیدحسین حسینی، دروازه استقلال را باز کرد.

دقیقه ۵۹: ارسال کرنر فرشید اسماعیلی با دفع ناقص نیازمند همراه شد که توپ به مهدی قایدی رسید ولی شوت محکم این بازیکن به یاسین سلمانی برخورد کرد و او دروازه خالی تیمش را نجات داد.

دقیقه ۶۱: پاس عمقی دیگر رضا میرزایی را در مصافی تک به تک با سیدحسین حسینی قرار داد و شوت این بازیکن را سید حسین حسینی با یک واکنش دیدنی راهی کرنر کرد.

دقیقه ۷۴: ارسال مهدی قایدی با ضربه بی دقت فرشی اسماعیلی در مقابل دروازه سپاهان به اوت رفت.

دقیقه ۸۰: شوت محکم سبحان خاقانی از پشت محوطه جریمه با اختلاف کم از بالای دروازه نیازمند به بیرون رفت.

دقیقه ۸۳: ضربه فنی مهدی قایدی به طور خطرناک از بالای دروازه سپاهان راهی اوت شد.

*گل دوم سپاهان دقیقه ۸۵ توسط سجادشهباززاده: رضا میرزایی تعویض طلایی نویدکیا در مصافی تک به تک با سیدحسین حسینی قرار گرفت و پاس این بازیکن در دهانه دروازه به شهباززاده رسید و این بازیکن به راحتی دروازه خالی آبی پوشان را باز کرد.

دقیقه ۸۸: یاسین سلمانی درون محوطه جریمه صاحب یک موقعیت ایده آل شد ولی شوت این بازیکن را حسینی به زیبایی مهار کرد.

*گل اول استقلال دقیقه ۹۱ توسط مهدی مهدی پور: ضربه ایستگاهی مهدی مهدی پور از پشت محوطه جریمه به تور دروازه سپاهان چسبید.

نتایج کامل هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال ایران:

پیکان تهران ۰ – پرسپولیس تهران ۲

صنعت نفت آبادان ۲ - ماشین سازی تبریز یک

آلومینیوم اراک ۰ – نفت مسجد سلیمان یک

گل گهر سیرجان ۲ – نساجی مازندران ۲

پدیده مشهد ۰ – فولاد خوزستان ۰

استقلال تهران یک - فولاد مبارکه سپاهان ۲

تراکتور سازی تبریز۵ – سایپا تهران یک

ذوب آهن اصفهان۰ – مس رفسنجان یک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =