هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال ایران

هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ایران با شانس کسب عنوان قهرمانی تیم های پرسپولیس تهران و فولاد مبارکه سپاهان با انجام ۸ دیدار روز جمعه پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایراسین، مسابقات هفته سی‌ام و پایانی لیگ برتر فوتبال ایران روز جمعه هشتم مردادماه ۱۴۰۰ در حالی با انجام هشت دیدار ساعت ۲۱:۱۵ برگزار می‌شود که دو تیم پرسپولیس تهران و فولاد مبارکه سپاهان شانس قهرمانی دارند و هر دو تیم در تهران به مصاف حریفان خود می‌روند.

از طرفی در پایین جدول رقابت حساسی برای عدم سقوط بین تیم های نفت مسجد سلیمان، سایپا تهران و ذوب آهن اصفهان است که در این بین نماینده خوزستان شرایط بهتری نسبت به دو تیم دیگر دارد.

در ذیل نگاهی به بازی های حساس هفته پایانی لیگ برتر داریم:

استقلال – فولاد مبارکه سپاهان/ نبرد حیثیتی با رویای قهرمانی

کسب مقام سومی استقلال تهران در جدول لیگ قطعی است و این تیم هر نتیجه‌ای مقابل فولاد مبارکه سپاهان بگیرد تغییری در جایگاهش در جدول لیگ نخواهد داشت اما سپاهان باید با اختلاف ۳ گل تیم استقلال را شکست بدهد تا برای قهرمانی شانس داشته باشد. هیچکس ابتدای فصل پیش‌بینی نمی‌کرد که سرنوشت قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر بیستم به نوعی به پیروزی استقلال گره بخورد.

در این بین شاگردان محرم نویدکیا باید امیدوار باشند که تیم پیکان از پرسپولیس امتیاز بگیرد. به هر حال در هفته پایانی پرسپولیسی‌ها هم طرفدار استقلال می‌شوند و امیدوارند که این تیم تهرانی بتواند با شکست دادن طلایی پوشان خیال تیم محبوب‌شان را برای پنجمین قهرمانی راحت کند.

استقلال البته برای اعاده حیثیت و دفاع از اعتبار و دو ستاره آسیایی‌اش با تمام توان مقابل سپاهان بازی خواهد کرد. به خصوص اینکه بازی رفت را ۲ بر صفر به سپاهان واگذار کرده است.  آخرین شکست استقلال در لیگ برتر مقابل پرسپولیس در هفته بیست و دوم بود و بعد از آن شاگردان فرهاد مجیدی روی نوار موفقیت گام برداشته‌اند. سپاهان هم آخرین باختش در هفته سیزدهم مقابل پدیده بود و بعد از آن به هیچ عنوان شکست نخوردند.

سپاهان با هزار امید و آرزو به تهران آمده تا جام قهرمانی را بالای سر ببرد اما خود محرم نویدکیا هم می‌داند که نسبت به پرسپولیس شانس کمتری برای قهرمانی دارد با این حال این مساله دلیلی بر تلاش کردن سپاهان  و ناامیدی زود هنگام این تیم نیست. این بازی در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود.

قهرمانی در اتوبان تهران – اصفهان/ وداع یا بقای ذوب آهن؟

پیکان – پرسپولیس/ شب تاریخی سرخپوشان برای گلات

شاگردان یحیی گل محمدی برای تاریخ‌سازی و رسیدن به پنجمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر( گلات قهرمانی) فقط به یک پیروزی نیاز دارند.

پیکان اما از هفته بیستم به بعد باخت نداشته و روند صعودی و موفقیت امیزی داشته است. شاگردان تارتار البته برای اینکه پرسپولیس را شکست بدهند یا متوقف کنند انگیزه خیلی زیادی ندارند زیرا پیکان ۴۰ امتیازی هفتم است و در بهترین حالت ممکن است دو پله در جدول لیگ صعود کند.

اما پرسپولیس و هوادارانش از حالا به فکر تاریخی‌ترین شب باشگاه خود هستند هرچند تصور از پیش برنده بودن می‌تواند سم خطرناکی برای شاگردان گل‌محمدی محسوب شود و این تیم ممکن است در کمال ناباوری قهرمانی را از دست بدهد اگر حریف خود را دست کم بگیرد.

پرسپولیس در گذشته نیز با شکست دادن پارس جنوبی به سرمربیگری مهدی تارتار در شهر جم بوشهر جام قهرمانی را گرفته بود و این مرتبه هم ممکن است تاریخ تکرار شود و پرسپولیس بازهم در خانه حریف جام پنجم قهرمانی را بالای سر ببرد.

پرسپولیس هم‌ اکنون با ۶۴ امتیاز در رده نخست جدول است و فولاد مبارکه سپاهان با ۶۲ امتیاز در رده دوم قرار دارد. تنها راه قهرمان نشدن پرسپولیس تساوی این تیم مقابل پیکان و پیروزی با اختلاف بیش از ۲ گل سپاهان مقابل استقلال است.

حالت دوم برای قهرمان نشدن شاگردان گل‌محمدی نیز شکست پرسپولیس مقابل پیکان و پیروزی سپاهان مقابل استقلال است. حساس‌ترین رقابت هفته پایانی در ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار می‌شود.

قهرمانی در اتوبان تهران – اصفهان/ وداع یا بقای ذوب آهن؟

ذوب آهن اصفهان - مس رفسنجان/ وداع یا بقای ذوب آهن؟

ذوب آهن برای بقا در لیگ برتر یک راه بیشتر ندارد و آن هم پیروزی  در آخرین مسابقه فصل به میزبانی ورزشگاه فولادشهر است. ذوبی‌ها اگر بتوانند مس رفسنجان را شکست بدهند به احتمال فراوان در لیگ برتر ماندگار خواهند شد.

ذوب آهن دو شکست متوالی مقابل نساجی و فولادمبارکه سپاهان داشت که باعث شد کارش به روز آخر کشیده شود. مس رفسنجان اما با خیلی راحت در رده دهم جدول جا خوش کرده است.

بازیکنان این تیم انگیزه زیادی برای پیروزی ندارند و همین مساله می‌تواند به ذوب آهن برای پیروزی کمک کند. فردا شب مشخص می‌شود که نماینده  اصفهان در لیگ برتر ماندگار می‌شود یا باید با سطح اول رقابت‌های باشگاهی کشور وداع کند! مسابقه رفت دو تیم با نتیجه ۳ بر یک به سود مس رفسنجان به پایان رسیده بود.

قهرمانی در اتوبان تهران – اصفهان/ وداع یا بقای ذوب آهن؟

آلومینیوم اراک - نفت مسجدسلیمان/ جدال مرگ و زندگی

تقابل دو سرمربی سابق استقلال در اراک دیدنی است. جایی که تیم علیرضا منصوریان مقابل تیم محمود فکری قرار می‌گیرد. البته آلومینیوم که اولین فصل حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند، در این فصل نتایج خوبی گرفت و اکنون با ۳۷ امتیاز در رده نهم جدول جا خوش کرده  و اگر بتواند نفت مسجد سلیمان را شکست بدهد در آن صورت ممکن است دو پله در جدول لیگ صعود کند که فرق زیادی به حال این تیم ندارد.

حکایت نفت مسجدسلیمان  در این بازی متفاوت است و شاید این مسابقه برایشان حکم مرگ و زندگی پیدا کند. نفت مسجدسلیمان ۵ باخت متوالی داشت و به منطقه خطر رسیده دو شکست آخر فکری مقابل استقلال و مربی استقلالی گل‌گهر رقم خورده است و اکنون باید مقابل سومین استقلالی بازی کند.

نفت در صورتیکه مقابل آلومینیوم شکست بخورد و دو تیم سایپا و ذوب آهن پیروز شوند، در کمال ناباوری به لیگ یک سقوط خواهد کرد. اتفاقی که یک کابوس بزرگ برای هواداران نفت مسجدسلیمان است.   

قهرمانی در اتوبان تهران – اصفهان/ وداع یا بقای ذوب آهن؟

تراکتور – سایپا / نبرد برای بقا و کسب سهمیه آسیا

تراکتور هفته گذشته در تهران سه بر یک بازی را به پرسپولیس واگذار کرد، اکنون تراکتور کورسویی از امید برای رسیدن به رتبه چهارم دارد و امیدوار است که گل‌گهر بازنده شود تا این تیم با شکست دادن سایپا به رتبه چهارم برسد و شاید تراکتور آسیایی شود.

حریف تراکتور اما تیم سخت کوشی است که برای بقا می‌جنگد. سایپا با سرمربیگری سعید اخباری توانست بعد از هفته‌ها رنگ پیروزی را ببیند و حالا به بقا امیدوار شده است.  

اخباری فوتبال تبریز را هم به خوبی می‌شناسد. نارنجی‌پوشان در صورتیکه برنده از تبریز خارج نشوند به لیگ یک سقوط خواهند کرد. اتفاقی تلخ برای فوتبال تهران که یکی از پر امکانات‌ترین تیم‌های خود را در لیگ برتر از دست می‌دهد. حالا شاید افسوس مدیران باشگاه سایپا بیشتر است که چرا زودتر به مربی مثل اخباری اعتماد نکردند. بازی رفت دو تیم با نتیجه ۲ بر یک  به سود تراکتور تمام شد.

قهرمانی در اتوبان تهران – اصفهان/ وداع یا بقای ذوب آهن؟

اسامی داوران و برنامه کامل هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال ایران:

جمعه هشتم مردادماه ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۵ :

صنعت نفت آبادان- ماشین سازی تبریز

وحید صالحی – وحید سیفی – امین قدیری – مهدی اجاقی   ناظر: فریدون اصفهانیان

آلومینیوم اراک – نفت مسجد سلیمان

سید وحید کاظمی – فرهاد مروجی – اسماعیل احمدی – امید سعید فر

ناظر: اسماعیل صفیری       

گل گهر سیرجان – نساجی مازندران

سعاد وفا پیشه – ایوب غلام زاده – مهدی سیفی – شبیر بهروزی

ناظر: حاتم بک پور

پدیده مشهد – فولاد خوزستان

اشکان خورشیدی – حمید نادری – بهمن عبدالهی – وحید زمانی

ناظر: محمد رضا فلاح

استقلال تهران- فولاد مبارکه سپاهان

پیام حیدری – محمد رضا منصوری – علی میرزابیگی – عبدالنبی پورخلف        ناظر: محمود رفیعی

تراکتور سازی تبریز – سایپا تهران

سید علی اصغر مومنی – آرمان اسعدی – علی اکبر نوری – معین ایزدی           ناظر: مسعود مرادی

ذوب آهن اصفهان – مس رفسنجان

امیر عرب براقی – محمد رضا ابوالفضلی – سعید علی نژادیان – رضوان سرشار       ناظر: محسن ترکی

پیکان تهران – پرسپولیس

موعود بنیادی فر – علیرضا ایلدرم – حسن ظهیری – روح الله شریفی

ناظر : محسن قهرمانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =