منصور شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در دو روز گذشته ۴ مورد غرق شدگی در منابع آبی اصفهان رخ داده است که با توجه به افزایش دما هشدار جدی تلقی می شود.

منصور شیشه فروش در گفت وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: در دو روز گذشته، ۴ مورد حادثه غرق شدگی در اصفهان رخ داده است و ۵ نفر هم از رودخانه های محدوده شهر اصفهان نجات یافتند.

وی افزود: غرق شدگی ها در محدوده شهرستان مبارکه، سد زاینده رود رخ داده است و یک نفر هم در رودخانه روستای دهق شهرستان داران در اثر غرق شدگی جان خود را از دست داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در سال جاری تاکنون ۲۵ مورد حادثه در سدها، رودخانه ها، کانال ها و استخرهای کشاورزی استان اصفهان به وقوع پیوسته است و جمعا ۱۴ نفر تاکنون فوت شده اند.

وی توصیه کرد: با توجه به افزایش دما شنا در سدهای مخزنی، رودخانه ها، کانالهای منشعب، استخرهای ذخیره آب کشاورزی ممنوع است و  ایمنی این مکانها با نصب حفاظ و تابلوهای هشدار، طناب و نردبان نجات در استخرها بیش از پیش ضروری است. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آبرسانی سیار به ۳۲۰ روستا در استان اصفهان خبر داد و گفت: وضعیت تنش آبی استان اصفهان مشابه خوزستان است و به ۳۸۰ منطقه و ۵۷ شهر در استان اصفهان به صورت سیار آبرسانی می شود.

وی با اعلام اینکه ۹۸ درصد از مساحت استان اصفهان درگیر خشکسالی شدید است، گفت: فعالیت کانونهای گردوغبار موجب شده که ۳۰ روز هوای استان اصفهان برای عموم ناسالم باشد و جریان موقتی زاینده رود نتوانست تاثیری بر  تقویت آبخوانها داشته باشد بنابراین توصیه می شود که وزارت نیرو و سازمان محیط زیست کشور نسبت به احیاء زاینده رود اقدام عاجل انجام دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =