هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال؛ سپاهان - صنعت نفت آبادان

در هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال سه تیم نخست جدول از سد رقبای خود گذشتند.

به گزارش ایراسین، هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال سه‌شنبه شب ۲۹ تیرماه ۱۴۰۰ با برگزاری هشت دیدار به صورت همزمان برگزار شد. با انجام این دیدارها تیم های پرسپولیس تهران، فولادمبارکه سپاهان و استقلال تهران سه تیم اول جدول از سد رقبای خود گذشتند.

شکست ذوب‌آهن و سایپا، رقابت برای بقا در لیگ برتر به دو هفته پایانی کشیده شد و تراکتور هم با برتری مقابل آلومینیوم به رده چهارم رسید تا شانس کسب سهمیه آسیایی‌اش افزایش پیدا کند.

ذوب‌آهن اصفهان یک – نساجی مازندران ۲

کریم اسلامی و حسین زامهران در دقایق ۶ و ۵۵ برای نساجی گل‌زنی کردند و تک گل ذوب‌آهن را هم فرشاد محمدی‌مهر در دقیقه ۲۶ به ثمر رساند. با این نتیجه ذوب آهن ۲۶ امتیازی شد ولی با توجه به شکست سایپا در دیدار همزمان، در رده چهاردهم باقی ماند تا همچنان امیدوار به بقا در لیگ برتر باشد. نساجی هم با پیروزی در این دیدار با ۳۲ امتیاز در رده دوازدهم قرار گرفت و در لیگ برتر باقی ماند.

گل‌گهرسیرجان یک – سایپا صفر

گادوین منشا تک گل این دیدار را در دقایق پایانی به ثمر رساند. با این شکست سایپا ۲۳ امتیازی و در رده پانزدهم باقی ماند و باید امیدوار به کسب نتیجه در دو هفته پایانی و شکست ذوب‌آهن باشد تا در لیگ برتر بماند. گل‌گهر هم با این برد ۴۱ امتیازی شد و در رده پنجم جدول رده‌بندی قرار گرفت و علاوه بر شانس قهرمانی در جام حذفی، شانس رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا از راه لیگ برتر را هم برای خود حفظ کرد.

آلومینیوم اراک یک – تراکتور ۳

بهزاد سلامی، مهدی تیکدری و محمد عباس‌زاده در دقایق ۳۶، ۴۵ و ۹۴ گل‌های تراکتور را به ثمر رساندند. این نتیجه باعث شد که تراکتور با ۴۲ امتیاز به رده چهارم صعود کند تا در صورت حفظ این رتبه در دو هفته پایانی و قهرمانی احتمالی  استقلال در جام حذفی، سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورند. آلومینیوم اراک هم که سومین شکست متوالی‌اش را متحمل شد با ۳۷ امتیاز در رده نهم قرار گرفت.

صنعت نفت آبادان یک – مس رفسنجان یک

فراز امامعلی در دقیقه ۵۴ تک گل شاگردان ربیعی را به ثمر رساند و آبادانی‌ها در دقیقه ۸۸ گل‌زنی کرد. مس رفسنجان با این نتیجه ۳۳ امتیازی شد و در رده یازدهم قرار گرفت و صنعت نفت هم با ۳۴ امتیاز جایگاه دهم را به خودش اختصاص داد.

پیکان یک – فولاد خوزستان یک

آرمان قاسمی در دقیقه ۲۷ برای پیکان و آیاندا پاتوسی در دقیقه ۷۵ برای فولاد گل‌زنی کردند. با این نتیجه فولاد ۴۰ امتیازی شد و در رده پنجم قرار گرفت. پیکان هم با ۳۷ امتیاز در رده هفتم قرار گرفت.

پدیده مشهد صفر – فولاد مبارکه سپاهان یک

تیم‌های پدیده مشهد و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در ورزشگاه امام رضا(ع) به مصاف هم رفتند که در پایان شاگردان محرم نویدکیا موفق شدند با نتیجه یک بر صفر به برتری برسند.

تک گل این دیدار در دقیقه ۴۱ به وسیله یاسین سلمانی زده شد. بازیکن جوان طلایی‌پوشان روی یک حرکت انفرادی و زیبا از میانه میدان به محوطه جریمه پدیده رسید و به خوبی دروازه میلاد فراهانی را باز کرد تا زننده یکی از زیباترین گل‌های این فصل باشد.

سپاهان با این پیروزی ۵۹ امتیازی شد و فاصله دو امتیازی با صدر جدول و پرسپولیس را حفظ کرد. تیم محرم نویدکیا توانست انتقام شکست دور رفت را از تیم مهدی رحمتی بگیرد. پدیده هم با این باخت ۳۷ امتیازی باقی ماند و کارش برای به دست آوردن رتبه چهارم سخت‌تر شد.

استقلال تهران یک – نفت مسجد سلیمان صفر

دیدار حساس تیم‌های فوتبال استقلال و نفت مسجد سلیمان در حای در ورزشگاه آزادی آغاز شد که دو تیم با تغییرات زیادی نسبت به دیدارهای گذشته خود در این دیدار مقابل هم صف آرایی کردند. این دیدار حساس که نتیجه آن برای هر دو تیم بسیار مهم بود، در نهایت نیز با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال با گل سبحان خاقانی به پایان رسید.

ماشین سازی صفر- پرسپولیس تهران ۵

دیدار تیم‌های فوتبال ماشین سازی تبریز و پرسپولیس در ورزشگاه سردار شهید قاسم سلیمانی تبریز برگزار شد.

سرخپوشان پایتخت با پیروزی پنج بر صفر مقابل ماشین سازی خود را برای پنجمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر آماده کردند. شهریار مغانلو (۱۵ و ۹۰) مهدی عبدی (۲۴ و ۵۱) و احمد نورالهی (۴۳) برای پرسپولیس گلزنی کردند.

سرخ‌ها با این پیروزی پر گل ۶۱ امتیازی شدند تا فارغ از نتایج سایر بازی‌ها به صدرنشینی خود ادامه دهند و در دو هفته مانده به پایان لیگ برتر آماده گلات شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =