حسن قاضی عسگر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: نیروگاه CHP با توان تولید ۱۳.۷مگاوات برق در شهرستان نجف آباد افتتاح شد.

سید حسن قاضی عسگر در گفت وگو با ایراسین با اشاره به کاهش تولید برق در کشور اظهار کرد: با توسعه طرح های مصرف بهینه برق اعم از ۱۱+۱۱ و تغییر شیف کاری و اورهال درصنایع، جبران کمبود تولید برق می شود. توسعه نیروگاه ها در صنایع بزرگ استان اصفهان هم از اقداماتی است در آینده نزدیک این صنایع به خودکفایی تولید برق دست یابند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: با افتتاح نیروگاه ۱۳.۷ مگاواتی در شهرستان نجف آباد توسط بخش خصوصی افتتاح شد و امیدواریم توسعه نیروگاه های CHP در استان اصفهان رونق پیدا کند. بسته های تشویقی و جذابیت اقتصادی توسعه نیروگاه های خورشیدی در استان اصفهان باعث شد که در این زمینه اتفاق های خوبی رقم بخورد.

قاضی عسگر با اشاره به اینکه هنوز براورد دقیقی از میزان خسارت کمبود برق در صنایع نشده است، گفت: اما آنچه تخمین زده می شود محدودیت تامین برق در صنایع آسیب جدی به بخش تولید وارد می کند. بخشی از این به عدم آینده پژوهی در سطح کلان و وزارت نیرو برمی گردد که امیدواریم با روی کار آمدن دولت سیزدهم این مسائل به صورت بنیادین رفع شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون جلسات عدیده ای برای عدم ایجاد جیره بندی برق در بخش صنایع و خانگی برگزار شد اما رویکرد مصرف بهینه توجیه می شد که به تنهایی کافی نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان اظهار کرد: تا زمانی که نظام غلط یارانه ای بر انرژی کشور حاکم است و همین موضوع بر پیچیدگی مسائل اقتصادی می افزاید. چنانچه دولت به همان هزینه که برق را به کشور وارد می کند از تولیدکنندگان بخش خصوصی با قیمت آزاد انرژی اعم از برق و گاز خریداری کند، این مساله حل می شد. حتی معادل ۳۰ الی ۵۰درصد برق وارداتی هم می توان تولید برق کشور را خودکفا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =