• ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
  • خبرنگار: Yousof-nasr
  • کد خبر: 16710
  • readingTime: ۱ دقیقه
دانشگاه اصفهان

مدیر دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان گفت: بودجه طرح‌های پژوهشی این دانشگاه در سه سال اخیر سالانه ۳۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایراسین و به نقل از ایرنا، آرش شاهین افزود: رشد سالانه بودجه طرح‌های پژوهشی کاربردی به‌منظور رفع مشکلات صنعت و جامعه از سال ۹۲ تا ۹۷ ، سالانه حدود ۲۰ درصد بود و این در حالی است که رشد متوسط سالانه سه سال اخیر بیش از ۳۰ درصد بوده است.

وی افزود: ۳۶ گروه پژوهشی در دانشگاه اصفهان مشغول به فعالیت هستند و در طول هشت سال گذشته بیش از ۸۰۰ طرح کاربردی با ارزش ۳۹۸ میلیارد ریال به‌منظور توسعه ارتباط با صنعت و حل مشکلات صنایع و سازمان‌ها توسط دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه انجام شد.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان ادامه داد: ۴۱۰ پیشنهاد تقاضا محور و ۱۰۷ تعداد پیشنهاد پژوهشی در قالب پایان نامه‌های دانشگاهی، به این  دانشگاه ارسال‌ و ۱۰۶ تفاهم‌نامه‌ منعقد شد.

شاهین افزود: بیش از ۸۶ کارگاه علمی، پژوهشی حضوری و ۳۷ کارگاه کاربردی علمی، پژوهشی مجازی و برگزاری هزار و ۵۱۸ عنوان مشترک دوره‌های کارآموزی، مهارت آموزی دانش آموختگان از دیگر برنامه‌های دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان در هشت سال اخیر بوده است.

وی گفت: ۶۰ شورای ارتباط با صنعت و جامعه به‌منظور گسترش تعاملات با صنعت و جامعه نیز برگزار شده است.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: شبکه سلامت در استان اصفهان با همکاری دانشگاه‌های اصفهان، علوم پزشکی و صنعتی تشکیل شده و اکنون در مرحله فراخوان دوم است و از طرح‌های آینده دار با اعطای پژوهانه پژوهشی حمایت می‌شود.

 دانشگاه اصفهان به‌عنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود ۱۶ هزار دانشجو و ۶۵۰ عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

در سال‌های اخیر در دانشگاه اصفهان، پنج آزمایشگاه تحقیقاتی شامل پردازش سیگنال و اینترنت اشیا، رایانش فراگیر، سیستم‌های رایانشی- فیزیکی، آزمایشگاه اینترنت اشیا و فناوری‌های سلولی "نسل ۵" و کلان داده‌ها در حوزه اینترنت اشیا فعال شده است.

این دانشگاه به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های مُنتخب ایران در طرح تبدیل به یکی از پنج دانشگاه برتر کشور در تراز بین‌المللی انتخاب شده است.

دانشگاه اصفهان ۷۱ رشته کارشناسی، ۱۸۵ رشته کارشناسی ارشد و ۱۱۹ رشته دکتری دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =