• ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
  • خبرنگار: Yousof-nasr
  • کد خبر: 16627
  • readingTime: ۲ دقیقه
ورق نورد سرد

اشتغال یکی از مهم‌ترین دغدغه حاکمان و دولتمردان در هر نظامی است و بالتبع برای یک نظام اسلامی که مسئله خدمت، کار و تلاش، معیشت و خانواده در آن ازجمله مصادیق حکمرانی اسلامی به شمار می‌آید، اشتغال‌زایی و ضرورت توجه به این مسئله از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

به گزارش ایراسین، اشتغال یکی از مهم‌ترین دغدغه حاکمان و دولتمردان در هر نظامی است و بالتبع برای یک نظام اسلامی که مسئله خدمت، کار و تلاش، معیشت و خانواده در آن ازجمله مصادیق حکمرانی اسلامی به شمار می‌آید، اشتغال‌زایی و ضرورت توجه به این مسئله از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

در این میان، در دهه اخیر، موضوع تولید ملی، اشتغال‌آفرینی، اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی، جهش و رونق تولید و رفع موانع مورد سفارش و تأکید فراوان رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان راهبر نقشه راه نظام جمهوری اسلامی ایران قرارگرفته و برنامه‌ها و سیاست‌های اقتصادی حاکمیت و دولت، بر همین اساس شکل‌گرفته است.

 توفیق و عدم توفیق در دست‌یابی به این امر نیازمند بررسی همه‌جانبه، آسیب‌شناسی و تحلیل وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور است. در این صورت متوجه می‌شویم که بخشی از ناکامی‌ها در راه نیل به اهداف تولید و اشتغال‌زایی منشأ خارجی دارد و متأثر از تحریم‌های همه‌جانبه و فشارهای ظالمانه دولت آمریکا و نظام بین‌المللی بر ایران اسلامی است. بخش دیگری از این ناکامی‌ها متأثر از نبود راهبردهای اقتصادی، برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های بعضا غلط در این شرایط بحرانی بوده است.

باوجوداینکه همه مدیران و اقتصاددانان کشور نقش تحریم‌ها را بر فرایند تولید و اشتغال کشور بی‌تأثیر نمی‌دانند، اما به نظر می‌رسد ناتوانی‌ها و سوءمدیریت‌ها، نقش مضاعفی در تشدید تأثیرات ناشی از تحریم‌ها بر اقتصاد کشور داشته است.

در این میان، عملکرد شرکت فولاد مبارکه را می‌توان مصداق صریح، روشن، شفاف و موفق درزمینه مقابله با تحریم‌ها و عدم اتکا و اتصال موضوع رشد و توسعه کشور به موضوع تحریم‌ها دانست.

این شرکت بیش از سه بار به‌طور مستقیم مورد تحریم‌های دولت متجاوز آمریکا قرارگرفته و درزمینه صادرات و واردات، فاینانس و سایر مراودات اقتصادی با جامعه جهانی با مشکلات عدیده‌ای مواجه است، اما در سال‌های اخیر به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای روبه‌پیشرفت بوده است. رکوردزنی‌های متعدد در خطوط تولید و بهره‌برداری مؤید این نکته است که فولاد مبارکه بدون اغراق موفق‌ترین شرکت اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی در جبهه اقتصادی نبرد با نظام سلطه بوده است.

به اذعان تمامی کارشناسان صنعت فولاد در داخل و خارج از کشور، روند توسعه این کشور باوجود تحریم‌های متعدد و ظالمانه و بیماری همه‌گیر کرونا، همچنان روبه‌پیشرفت و تعالی است و خوشبختانه علاوه بر توفیقات فراوان در افزایش کمّی و کیفی تولید، در زمینه اشتغال‌زایی پایدار برای متخصصان و فعالان صنعتی و اقتصادی نیز برترین کارآفرین سال‌های اخیر بوده بوده است.

در شرایط کنونی این مجموعه توفیق این را یافته است که با اشتغال‌زایی برای بیش از 350 هزار نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم، تحول شگرفی در زمینه اشتغال‌آفرینی ایجاد کند. تعداد افراد فعال در مجموعه گروه فولاد مبارکه، کارگران، کارکنان، تأمین‌کنندگان و پیمانکاران این شرکت ازنظر آماری در کشور بی‌نظیر است و یقینا بخش عمده موفقیت‌های شرکت فولاد مبارکه درگرو تلاش و همت و تعهد و توانمندی کارکنان این شرکت است. بالطبع رضایت‌مندی کارکنان فولاد مبارکه و شرکت‌های همراه، نقش مؤثری در عبور از بحران‌ها و پیشبرد اهداف و سیاست‌های کلان گروه فولاد مبارکه داشته است.

به نظر می‌رسد فولاد مبارکه به‌عنوان مولود انقلاب اسلامی ایران، هم‌اکنون در مقایسه با سایر شرکت‌های کشور، می‌تواند الگو و نمونه موفق و مطلوبی برای سایر مجموعه‌های صنعتی در زمینه اشتغال معرفی شود.

هادی نباتی نژاد-مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =