حسن قاضی عسگر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: اگر محدودیت های تامین برق صنایع نبود انتظار می رفت ضریب نرخ بیکاری در سه ماه ابتدای سال جاری به کمتر از ۸ درصد کاهش می یافت.

سید حسن قاضی عسگر در گفت وگو با ایراسین اظهار کرد: چند ماه پیش مسائل و مشکلات بخش خصوصی در صنعت تولید برق در استان اصفهان احصا شد و به وزارت نیرو ارسال شد اما هنوز بدهی های بخش خصوصی پرداخت نشده است.

وی افزود: سرمایه گذاران می توانند به طور مستقیم تولیدات انرژی های خورشیدی و بادی را به خارج از کشور صادر کنند و اگر این موضوع مهم به فعالان اقتصادی تبیین شود اقدامات قابل توجهی درتوسعه انرژی های پاک در استان اصفهان رخ خواهد داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: نکته مهم دیگر این است که فعالان اقتصادی می توانند تولیدات انرژی خورشیدی و بادی را به شهرک های رمزارز بفروشند و این بسته های تشویقی می تواند به توسعه انرژی های پاک در استان اصفهان منجر شود.

وی گفت: نیروگاه شهید منتظری اصفهان بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان از دولت طلبکار است و انتظار داریم وزارت نیرو به جای واردات برق از نیروگاه های داخلی حمایت کند.

قاضی عسگر اشاره ای هم به کاهش نرخ بیکاری در استان اصفهان داشت و اعلام کرد: نرخ بیکاری در سه ماه پایانی سال جهش تولید به ۹.۸ درصد کاهش یافت این در حالی است که اگر محدودیت تامین برق صنایع نبود این نرخ به کمتر از ۸ درصد کاهش می یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =