حسن قاضی عسگر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: صنایع نباید کمبود تولید برق را با محدودیت انرژی جبران کنند چراکه در تولید آنها اثر سوء باقی می گذارد و صادرات برق تولیدی از نیروگاه های خورشیدی می تواند بر جذابیت سرمایه گذاری در این بخش بیافزاید.

سید حسن قاضی عسگر در گفت وگو با ایراسین ضمن عذرخواهی از  جیره بندی برق در صنایع اظهار کرد: با محدودیت تامین برق صنایع نگران افزایش ضریب نرخ بیکاری استان اصفهان هستیم چرا که صنایع قادر به تولید نخواهند بود.

وی افزود: اگر در گذشته و طبق برنامه ششم توسعه سرمایه گذاری بر روی انرژی های سبز و نیروگاه های خورشیدی و بادی انجام شده بود؛ امروز با این مساله محدودیت تامین برق  مواجه نمی شدیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: مسائلی نظیرکرونا، تحریم و سومدیریت اقتصاد کشور را آچمز کرده است؛ در وضعیت کنونی جیره بندی برق خانگی می تواند جان بیماران کرونایی را که زیر دستگاه اکسیژن در منزل هستند به خطر بیاندازد وگرمای طاقت فرسا که ناشی از تغییر اقلیم است هم باعث شده است که تا حد امکان از محدودیت برق خانگی کاسته شود و فشار آن متحمل بخش صنعت شود. 

وی بیان کرد: اما اینکه صنایع جبران مصرف مازاد برق را کنند هم منصفانه نیست؛ چراکه برخی از صنایع به ما مراجعه کردند و گفتند سفارش صادراتی داریم وکشتی در بندر خسارت می بیند (دموراژ می خورند). استانداری اصفهان سعی کرده با مدیریت هوشمند، مصرف انرژی صنایع را با طرح ۱۱+۱۱ مدیریت کند و صنایع ساعات کار را از ۱۱ شب تا ۱۱ صبح منتقل کرده اند؛ اما ابلاغ کشوری جیره بندی برق صنایع تا ۱۰ درصد دیماند مصرفی به مدت ۳ هفته، اعتراض صنایع را در برداشته و در همین خصوص در هفته جاری جلساتی برگزار می کنیم تا صنایع کمتر ضرر ببینند.

قاضی عسگر تصریح کرد: از دو ماه گذشته مدام صنایع بزرگ را به سمت تاسیس نیروگاه خورشیدی تشویق کردیم و ۵ سرمایه گذار برای احداث نیروگاه های خورشیدی ۱۰ مگاواتی در اصفهان اعلام آمادگی کردند. در جلسات عدیده نیروگاه های خورشیدی که در میان راه راکد شدند شناسایی و برای مانع زدایی اقداماتی انجام شده است تا به محض جذب سرمایه گذار به تحرک درآیند. 

وی اضافه کرد: سرمایه گذاران نیروگاه های خورشیدی و بادی می توانند برق خود را به خارج از کشور صادر کنند و فقط حق ترانزیت را پرداخت می کنند که سرمایه گذاری جذابی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =