کاهش مصرف برق

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: با ابلاغ این مصوبه مقرر شد تمام صنایع مکلف هستند بر اساس درخواست وزارت نیرو و هماهنگی های وزارت صمت از امروز به مدت ۳ هفته مصرف برق را حداکثر به ۱۰ درصد دیماند مصرفی محدود کنند.

محمدرضا نوحی در گفت وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه مصرف برق کشور بیشتر از تولید است، اظهار کرد: اگر تولید و مصرف برق برابر باشد مشکلی ایجاد نمی شود. شبکه سراسری به صورت حلقه است و مقادیر نیروگاهی وارد این حلقه می شود و مصرف هم از این رینگ برداشته می شود حالا اگر مصرف افزایش یابد، تعادل وتوازن برق به هم می خورد و با افزایش مصرف، فرکانس شبکه افت می کند.

وی افزود: فرکانس شبکه برق ایران ۵۰ هرتز است و با افت ولتاژ، فرکانس هم افت می کند. با افت فرکانس تاسیسات صنعتی و خانگی آسیب می بیند؛ تمام تجهیزات در کشور با همین فرکانس ۵۰ هرتز کار می کند و با فروپاشی شبکه، برق سراسری قطع به مدت ۲۴ ساعت الی ۳۶ ساعت طول می کشد تا شبکه پایدار شود و مردم برق دار شوند.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان تصریح کرد: تجهیزات حفاظتی موسوم به رله های فرکانسی روی فرکانس ۵۰ هرتز تنظیم شده اند؛ وقتی این رله با کاهش فرکانس مواجه شود اتوماتیک برق منطقه قطع می شود و این صحبت که اهالی فلان منطقه برق بیشتری مصرف کردند برق آنها بیشتر قطع می شود نادرست است؛ چراکه عوامل انسانی در این انتخاب دخیل نیستند؛ اگر این رله ها با افت فرکانس دستور به قطع شدن برق منطقه ای ندهند، شبکه دچار فروپاشی می شود.

وی به جلسات برگزاری برای جلوگیری از خاموشی برق چراغ های راهنمایی گفت: قرار است یو پی اس های شهرداری در مدار قرار بگیرد و از پنل های خورشیدی استفاده شود و با نیروی انسانی پلیس بتوان بار ترافیکی سرچهارراه ها را موقع خاموشی کاهش داد.

نوحی با اشاره به مصوبه بین وزارت صمت و نیرو گفت: با ابلاغ این مصوبه مقرر شد تمام صنایع  بر اساس درخواست وزارت نیرو و هماهنگی های وزارت صمت از امروز به مدت ۳ هفته مصرف برق را حداکثر به ۱۰ درصد دیماند مصرفی محدود کنند و در این رابطه هم جلسه ای با شرکت فولاد مبارکه داشتیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =