انگلیس

تیم فوتبال انگلیس با شکست دانمارک به عنوان دیگر تیم فینالیست مسابقات یورو ۲۰۲۰ معرفی شد.

به گزارش ایراسین، تیم ملی فوتبال انگلیس در دومین دیدار مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های اروپا در استادیوم ومبلی لندن توانست دانمارک را در وقت اضافه با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد و به فینال راه یابد.

در این مسابقه که دانمارک آن را بهتر از انتظار شروع کرد و با استفاده از اشتباهات جوردن پیکفورد و خط دفاعی حریف بارها روی دروازه انگلیس خطرساز شد، گل اول روی یک ضربه آزاد به زیبایی هر چه تمام تر توسط دامسگارد به ثمر رسید. اما انگلیسی ها قبل از پایان نیمه اول با گل به خودی کاپیتان دانمارک به بازی برگشتند تا اجازه ندهند کار بیش از پیش برای شان سخت شود.

در ادامه تلاش های دو تیم و مخصوصا انگلیس که بازی را در دست داشت ثمربخش نبود تا بازی به وقت های اضافی کشیده شود، جایی که رحیم استرلینگ با گرفتن یک خطای پنالتی، بار دیگر مفید واقع شد. هری کین پشت پنالتی اعلام شده ایستاد و با وجود مهار ضربه اولیه خودش توسط اشمایکل، در برگشت دروازه را باز کرد تا موفق به ثبت یکی از مهم ترین گل های دوران حرفه ای خود شده باشد و بدین ترتیب انگلیس را به فینال برساند.

تیم‌های ملی فوتبال ایتالیا و انگلیس در فینال یورو ۲۰۲۰ یکشنبه شب ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۰ در استادیوم ومبلی لندن به مصاف هم خواهند رفت.

این برای نخستین بار است که انگلیس به فینال بزرگترین تورنمنت ملی فوتبال در قاره اروپا راه پیدا می‌کند.

انگلیس برای صعود به فینال کار خود در گروه D را با برد یک بر صفر مقابل کرواسی، نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ آغاز کرد. تساوی بدون گل برابر اسکاتلند، تا حد بسیار زیادی شرایط انگلیس را در این تورنمنت متزلزل نشان داد اما پیروزی یک بر صفر برابر جمهوری چک باعث شد تا انگلیس ۷ امتیازی شود و بدون گل خورده و به عنوان صدرنشین صعود کند.

انگلیس با آغاز مرحله حذفی، عملکرد متفاوتی از خود نشان داد و در یک هشتم نهایی، آلمان را ۲ بر صفر از پیش‌ رو برداشت. این برد، هواداران سه‌شیر را برای رسیدن به فینال امیدوار کرد، چراکه انگلیس توانسته بود حریف سنتی‌اش را مغلوب کند.

کار انگلیس در یک چهارم نهایی راحت‌تر از آن چیزی بود که تصور می‌شد، چراکه این تیم با درخشش هری کین ۴ بر صفر اوکراین را در هم کوبید تا راهی نیمه نهایی شود.

در سوی مقابل ایتالیا قصد دارد در چهارمین تجربه حضورش در فینال، طلسم ۵۳ ساله را بشکند و برای دومین بار پس از سال ۱۹۶۸ به مقام قهرمانی برسد.

ایتالیا در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰ با ولز، سوئیس و ترکیه همگروه بود و با عملکردی فوق‌العاده و ثبت ۳ برد، ۷ گل زدن و بدون گل خورده در صدر ایستاد. شاگردان روبرتو مانچینی کار خود را با برد ۳ بر صفر مقابل ترکیه آغاز کردند و همین نتیجه را برابر سوئیس نیز تکرار کردند و سپس یک بر صفر از سد ولز گذشتند.

اتریش، حریف ایتالیا در مرحله یک هشتم نهایی بود و ۲ بر یک شکست را قبول کرد تا ایتالیا با چهارمین برد پیاپی، خود را در حد و اندازه‌های یک تیم مدعی قهرمانی نشان بدهد.

آزمون بزرگ آتزوری در مرحله یک‌هشتم نهایی بود، جایی که این تیم برابر بلژیک به عنوان یکی از شانس‌های قهرمانی قرار گرفت. ایتالیا در این بازی عملکرد خوبی داشت و ۲ بر یک شیاطین سرخ اروپا را مغلوب کرد و به نیمه نهایی رسید.

مسیر دشوار ایتالیا برای فینالیست شدن به اسپانیا ختم شد. لاجوردی‌پوشان در دیداری جذاب و تماشایی که به وقت اضافه کشیده شد، تساوی یک بر یک را رقم زدند تا ضربات پنالتی تیم پیروز را مشخص شد. در پنالتی‌ها نیز ایتالیا بر حریف غلبه کرد تا به نوعی انتقام فینال یورو ۲۰۱۲ را نیز بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =