منصور شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از بی برنامه گی در جیره بندی برق از سوی وزارت نیرو، توانیر و دیسپاچنیگ خبر داد وگفت : در دو روز گذشته ۲۵۰ نفر بر اثر خاموشی برق در آسانسور گیر افتادند.

منصور شیشه‌فروش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: بی برنامه گی در قطع فیدرهای برق برای مردم اصفهان مشکل ساز شده است و وزارت نیرو، شرکت توانیر و دیسپاچینگ کشوری باید در این زمینه برنامه ریزی کنند.

وی افزود: در این دو روز بیش از ۲۵۰ نفر در آسانسورها گیر افتادند و ترافیک و اختلال در چهارراه ها بر اثر خاموشی چراغ راهنمایی گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزایش دما را علت اصلی خاموشی ها عنوان کرد و توضیح داد: در ماه جاری در اصفهان بین ۲ تا چهار درجه افزایش دما نسبت به نرمال وجود دارد که در تمام طول تابستان نیز شدت گرما تا ۲ درجه بیش از حد نرمال خواهد بود و بر این اساس دمای هوا در اصفهان از ۴۰ تا ۴۲ درجه و در برخی شهرستان‌ها تا ۴۶ درجه نیز افزایش می یابد.

وی این افزایش دما را در دو دهه گذشته کم سابقه دانست و گفت: کم بارشی، افزایش مصارف و کم شدن توان تولید برق کشور  موجب  اعمال خاموشی‌های تعریف نشده در استان شده است.

شیشه فروش تصریح کرد: شهرداری‌ها موظف به نصب سیستم «جی پی اس» در چهارراه‌ها برای حفظ برق چراغ‌های راهنمایی و رانندگی هستند و شهروندان نیز باید الزمات قطع و وصل برق را که بر روی سامانه مربوطه در وزارت نیرو قرار دارد برای پیشگیری از بروز خسارت به لوازم خانگی رعایت کنند.

وی به دستگاه‌ها و بیمارستان‌ها برای استفاده از دیزل ژنراتور و تامین برق اضطراری تاکید کرد و گفت: شرکت‌های برق استان نیز باید ۲۴ ساعته مسائل و مشکلات را به‌صورت منطقه به منطقه پیگری کنند.

شیشه‌فروش تاکید کرد: وزارت نیرو و شرکت توانیر باید سهم خاموشی‌های استان را کمتر کنند و اداره برق نیز موظف به اعلام جدول خاموشی است.

وی تصریح کرد: همچنین شرکت برق موظف به اعلام الزامات ایمنی به صنوف است و صنوف باید نسبت به اعمال طرح های ایمنی برای پیشگیری از بروز حوادث اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =