منصور شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ نفر در منابع آبی استان اصفهان غرق شده اندو در ۳ روز آینده جوی پایدار استان را فرا می گیرد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۰ نفر در منابع آبی استان اصفهان غرق شده اند، اظهار کرد: طی ۳ روز آینده، جوی پایدار بر روی اصفهان استقرار می یابد. بر این اساس در اکثر مناطق استان اصفهان آسمانی صاف در ساعات بعدازظهر و قسمتی ابری و گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: در مناطق مرکزی و صنعتی استان اصفهان غبار صبحگاهی دور از انتظار نیست. در ۲۴ ساعت آینده دما در اکثر مناطق استان اصفهان تغییر محسوسی ندارد و دمای شهر اصفهان درگرمترین ساعت روز به ۴۲ درجه می رسد و همین میل شناکردن در منابع آبی استان اصفان را افزایش می دهد که توصیه می شود در اماکن پرخطر این اقدام انجام نشود.

شیشه فروش در ادامه به آبرسانی به ۳۱۶ روستا در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: به ۲۰ هزار هکتار از باغات استان اصفهان از طریق سیار آبرسانی می شود و ۴۰۰ هزار اصله درخت در حاشیه زاینده رود در معرض تنش آبی است.

وی به تهیه نقشه احیا زاینده رود اشاره کرد و گفت: وزارت نیرو بایستی نسبت به مفاد این نقشه اقدام کند و همانند احیا دریاچه ارومیه، زاینده رود هم احیا شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه ۹۸ درصد تالاب گاوخونی خشک است و به یک نقطه بحرانی مستعد خیزش گردوغبار تبدیل شده است، گفت: این کانون گرد و غبار ۶ استان کشور را تهدید می کند و با خیزش باد ۵ هزار کیلومتر در معرض تهدید ذرات سمی ته نشین شده در این تالاب است.

وی تصریح کرد: سازمان محیط زیست کشور در راستای تقویت ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در اصفهان اقدام عاجل به عمل آورد و این وظیفه سازمان محیط زیست کشور است که با تامین اعتبار در راستای حقابه های زیست محیطی زاینده رود و تالاب گاوخونی اقتدار به خرج دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =